montere Pid tempratur controller med ssr rele beer brew 60

E har kjøpt en sånn til min beer brew 60

http://www.ebay.com/itm/301011099146?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649
og så kjøpte eg en ny tempratur sensor siden den som følger med er vist ikke helt bra

http://www.ebay.com/itm/111179002321?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649
Men no kommer det store spørsmålet skal eg koble piden rett på varme elementet på beer brewen forbi termotaten og alt?

eller skal eg bare koble den via ledninga som går veggen?  men da vil hele beer brewen og displayet drive å skru seg av og på hele tiden når controlleren styrer.

Hva bruker dere å gjør?  håper noen kan hjelpe meg med dette
 
Koble den mellom bb og vegg. Det vanlige er å lage en boks med et støpsel til veggen og en stikkontakt som du plugger bb'en i.

Så setter du bb'en på full guffe og lar pid'en styre pådraget.

Edit: så først nå at bb60 har display. Usikker på om det har noe å si. Vi gjorde dette med en bb30.
 
Kan du gi referat om hvordan dette ble løst og om det virker greit?
Sliter med en BB60 og temperaturkontroll.
Har nylig montert PID med temp.føler i resirkuleringssløyfa. Kopla inn SSR på de to ledn. som gikk til termostat, den ble da frakoplet, men ikke fjernet. Disse to ledn. ble forlenget ut fra bb til en ekstern enhet hvor PID med SSR står montert, har også satt inn en bryter over utgangen på SSR, som kortslutter relekont. når jeg ikke ønsker temp. styring. (kok) PID med føler og SSR er ident. med den på bildet i innlegget over. Kjører PID med fabb. innst. men kanskje int. tid burde vært lenger. Temp under mesk ble svært stabil innenfor +- 0,5 grd. Resirk. sløyfe er delt i to i og utenfor meskerør. NB. Føler levert med er k type termoelement, det bør kalibreres ved 60-70 grd. Dette er en enkel prosedyre men krever et termometer med kjent nøyaktighet. BB virker ved dette som før med alle kontr.lamper intakt og effekt reg. i drift. Før denne endringen hadde temp. under mesk en var. på +- 5 grader. ved resirk.
 
en pid har som regel bare en åpen kollektor utgang eller kanskje et lite rele, det er ingen god ide å styre 2,5 kw med det. bruk ssr min. 20 A til det.
 
Har nylig montert PID med temp.føler i resirkuleringssløyfa. Kopla inn SSR på de to ledn. som gikk til termostat, den ble da frakoplet, men ikke fjernet. Disse to ledn. ble forlenget ut fra bb til en ekstern enhet hvor PID med SSR står montert, har også satt inn en bryter over utgangen på SSR, som kortslutter relekont. når jeg ikke ønsker temp. styring. (kok) PID med føler og SSR er ident. med den på bildet i innlegget over. Kjører PID med fabb. innst. men kanskje int. tid burde vært lenger. Temp under mesk ble svært stabil innenfor +- 0,5 grd. Resirk. sløyfe er delt i to i og utenfor meskerør. NB. Føler levert med er k type termoelement, det bør kalibreres ved 60-70 grd. Dette er en enkel prosedyre men krever et termometer med kjent nøyaktighet. BB virker ved dette som før med alle kontr.lamper intakt og effekt reg. i drift. Før denne endringen hadde temp. under mesk en var. på +- 5 grader. ved resirk.

Heisann, du har vel ikke tilfeldigvis bilder fra denne prosessen ?

Tanken min er i utgangspunktet å gjøre nyaktig som du her.

Koble inn en bryter som jeg kan koble fra og til termostaten, også styre varmeelementet direkte fra en SSR styrt av Craftbeerpi.
 
Heisann, du har vel ikke tilfeldigvis bilder fra denne prosessen ?

Tanken min er i utgangspunktet å gjøre nyaktig som du her.

Koble inn en bryter som jeg kan koble fra og til termostaten, også styre varmeelementet direkte fra en SSR styrt av Craftbeerpi.
Heisann, du har vel ikke tilfeldigvis bilder fra denne prosessen ?

Tanken
Heisann, du har vel ikke tilfeldigvis bilder fra denne prosessen ?

Tanken min er i utgangspunktet å gjøre nyaktig som du her.

Koble inn en bryter som jeg kan koble fra og til termostaten, også styre varmeelementet direkte fra en SSR styrt av Craftbeerpi.

min er i utgangspunktet å gjøre nyaktig som du her.

Koble inn en bryter som jeg kan koble fra og til termostaten, også styre varmeelementet direkte fra en SSR styrt av Craftbeerpi.
Heisann, du har vel ikke tilfeldigvis bilder fra denne prosessen ?

Tanken min er i utgangspunktet å gjøre nyaktig som du her.

Koble inn en bryter som jeg kan koble fra og til termostaten, også styre varmeelementet direkte fra en SSR styrt av Craftbeerpi.


du kan se på innlegg i forumdel utstyr beerbrew datert 23 nov 2015, det er med bilder.
 
Tilbake
Topp