Montering av stoutkran

Marius K.

Norbrygg-medlem
Jeg har kjøpt meg en stoutkran til kegeratoren min. Kegeratoren skal lages av en fryseboks hvor jeg har tenkt å lage en "krage" av tre hvor kranene skal skrus inn. Perlic kranene er greie å feste da gjennomføringen man kjøper til de er ganske lang. Stoutkranen derimot kommer med en "innebygd" gjennomføring som var enda kortere enn hva jeg trodde når jeg så den i butikken. Jeg må enten bruke en veldig tynn planke til rammen, eller bore et større hull på baksiden slik at jeg får festet skruen på baksiden dersom "kragen" lages av en planke som er bredere enn gjennomføringen på stoutkranen. Det jeg lurer på er i grunn om festet vil holde da gjennomføringen er så kort? Kranen er ganske tung, og man bruker jo litt "krefter" når man åpner og lukker kranen slik at jeg er redd for at feste i treverket ikke holder over tid. Hva tror dere? Eventuelt andre lure løsninger som ikke er for kompliserte? En ting som kan gi meg litt bedre plass på gjennomføringen er om jeg ikke har på den svarte "plastdingsen" og de to pakningene. De har vel uansett ingen annen funksjon enn for det estetiske?
20161115_204857.jpg
20161115_202109.jpg
 
Ser for meg ut til at du kan demontere krana fra shanken (gjennomføringen). Skulle vel i så fall være mulig å få kjøpt en lengre gjennomføring.
 
Ser for meg ut til at du kan demontere krana fra shanken (gjennomføringen). Skulle vel i så fall være mulig å få kjøpt en lengre gjennomføring.

Jeg tror ikke det går. Det er også en reduksjonsventil som går ut i shanken som kompliserer det. Uansett, jeg tror bare jeg bytter den inn i en annen stoutkran hvor jeg kan sette på en ekstern gjennomføring tilsvarende de man benytter til Perlic kranene, så slipper jeg problemet :)
 
Fascinerende at noen finner på å lage en stoutkran med kompensator. Uansett hvor dårlig balansert tappelinja er, vil det aldri være bruk for den.
 
Fascinerende at noen finner på å lage en stoutkran med kompensator. Uansett hvor dårlig balansert tappelinja er, vil det aldri være bruk for den.

Det var min tanke og at her er vel serveringstrykket uansett så lavt at det aldri vil være noe problem. Krana er ganske sexy dog, så litt kjipt at jeg ikke får benyttet den.
 
Jeg tror ikke det går. Det er også en reduksjonsventil som går ut i shanken som kompliserer det. Uansett, jeg tror bare jeg bytter den inn i en annen stoutkran hvor jeg kan sette på en ekstern gjennomføring tilsvarende de man benytter til Perlic kranene, så slipper jeg problemet :)

Det ser for meg ut som det er gripefester til verktøy på bildet ditt. Sjekk litt, jeg tror angvik har rett og at den kan demonteres. Ser akkurat ut som de som er på gjennomføringen på bildet her:WEB_Image%20Gjennomføring%20til%20Perlick%20rustfri%2010cm%20-477834832.jpg
 
Tilbake
Topp