Motstrømskjøler

Hvorfor er det klin umulig å få tak i motstrømskjøler her til lands? Jeg vet at Bryggselv pleier å ha, men de har ikke på lager nå.
Noen tips?
 
Hvis du ikke har alt for stor overflod av tommeltotter er det ikke så vrient å lage selv, mange her som gjør det, evt kan du også bestille fra aliexpress eller ebay, tar jeg ikke helt feil finner du samme modellene på aliexpress som flere av bryggesjappene selger
 
Da har jeg anskaffet meg en motstrømskjøler! Gleder meg til å bruke! Hvordan fester dere den? Og finnes der noen triks for tømming av den?
 
Da gjenstår det bare å forklare meg hvordan dere tømmer og tørker den!

Tja... etter brygging sirkulerer jeg kokende vann gjennom den en stund, og det er det. Sirkulerer kokende vørter gjennom den de siste 15 min av kokinga.

Er det en god stund siden forrige brygg, kjører jeg kokende vann gjennom den før brygging.

Andre baker den i ovnern og har andre regimer, men min metode funker i hvert fall hos meg.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Takker. Da er den montert på et vis og jeg har laget til et opplegg for å kjøre varmtvann fra springen gjennom. Så da er det bare å glede seg til morgendagens brygging!
 
Tilbake
Topp