Multibottle Beergun ?!

Når kommer denne vidunderligheten da?! :D faen det tar da sånn tid å tappe øl med bare en enkel beegun, er det noen som har blueprints til en fungerende flaskefyller til bruk med fat som også kan purge Co2?

Eller link til nettbutikk der de har? :D
 
Hm, kan komme med en ide:
du kan jo prøve en splitter på beergun din, la oss si du splitter den opp i 6 slanger, kanskje med regulator på hver til finjustering
som så kobles til 6 rør som sitter montert i en ramme som passer akkurat over en 6 pk da blir det enkelt å sette alle 6 rør ned i flaskene samtidig å purge og fylle I en operasjon.

Vet ikke om det funker, om det blir jevnt nok fordelt og i ønsket fylle hastighet?
 
Lekte litt med tanken å forgrene ølmatingen på beergunen til 6 rør som er til bare øl med rør uten åpne/lukke funkjson på siden av øl rørene, der hvor Co2 er forgrenet fra den originale Co2 bryteren og
muligens noe lignende finurlig på ølmatingen. Tenker å kunne lage en som tar 6 flasker på rekke i en ølkasse 0,33 da det er de jeg bruker mest, tempo på fylling er ikke så betydelig da det likevel går litt raskere slik.

en må kanskje forgrene ølmating på midten av 3 rørstykker som går ut i to ølmatings rør pr stykke så det blir likt fordelt og likt fylletempo, utover det vil all væske alltid velge enkleste vei ut dersom det
skulle oppstå særskilt store forskjeller på avstand / diameter på rør etc. (motstand) litt usikker på hvordan naturlovene fungerer i rørsystem foruten dette fenomenet. :) like lengder og diametre på alt er vel lurt.
 
Som jeg skrev så kan du sikkert justere fylle fordelingen med en regulator/ventil på hver av forgreningene ut.

Trur også det kan hjelpe å ha en stopper (gummi propp) på hver flaskefyller, for om en fyller raskere enn de andre så blir det høyere trykk i den og det gjør at det bremses opp og utlignes i forhold til de andre, men da må du også ha en ventil til å slippe ut trykket for å slippe inn øl, har sett noen tre en fotball pumpe adapter igjennom stopperen til det, kan se om jeg finner et bilde av det.
 
Tilbake
Topp