Munchenmalt i Bergen?

Hei.  Det var utsolgt for Munchenmalt på Maltbua sist vi var innom, og før jeg bestiller fra andre (med tilhørende dobling av pris pga porto) tenkte jeg å høre om det er noen som har en sekk å selge her i Bergen.  Trenger 12 kilo til juleølet!  Helst den mørkeste varianten (25 EBC). :help:

En annen ting, om Maltbua ikke kommer seg på beina igjen så kommer vi til å trenge et alternativ her i Bergen.  Gjær og humle går fint å få fra Petit eller bryggselv eller anadre, men malt blir for dyrt å sende i posten.  EN fellesbestilling fra Th Fawcett eller andre malterier.  Hører at andre har gjort dette, og da må en ta en palle (ca et tonn) og kun hele sekker, men går fint å blande mange typer på pallen.  Prisen kom da på ca 12/kilo kr i snitt, så det er ingen grunn til å gjøre dette om en kan få malt lokalt - og til og med tilkjørt, slik Rune gjorde mens han var oppegående.
 
Har desverre ikkje noko malt å avstå, men den fellesbestillinga av Th.Fawcett malt til bergen blir eg med på. Tror også mine to brødre som bor på landås er interessert.
 
Jeg var innom Maltbua i går.  Broren til Rune har gått inn og hjelper til en stund, og Rune selv sier han regner med å være tilbake om ikke så altfor lenge.  Så da kommer nok jeg til å fortsette å støtte opp om vår lokale forhandler. Dessuten sier Erik i Bryggselv at han kan sende større partier fraktfritt til Bergen - så da har vi en backup om Maltbua mot formodning ikke skulle fungere igjen til høsten.
 
Støtter såklart lokale forhandlere men sendte en mail til matbua for 1mnd siden som ikke enda er besvart. Har såklart forståelse for at personer blir syke. Kansje de burde endre den autosvar saken og si at mail heller ikke blir besvart og at de tidligst er i drift til høsten 2011.
 
Tilbake
Topp