Mutter på CO2 reg.

I fare for å okkupere tråden, men er du villig til å avse en? Stiller meg såklart som nr. 2 i køen etter trådstarter hvis han også ønsker en!
 
Det enkleste er å ta seg en tur på fyllinga, der ligger det som regel eldre brannslukkere med co2 drivflaske utenpå.
Der sitter det mutter :)
Tar et minutt med baufil, så er man $23 rikere :)
 
Blindmutter til CO2 flaske er lett å få tak i. Det er vel ingen ting i veien for å borre et hull i den og montere den på regulatoren?
 
Har vurdert det, men har litt lite verktøy i studentleiligheten. Mulig jeg tar blindmutteren med på Omega Verksted på Gløs og prøveborer!
 
Bjarte H skrev:
Blindmutter til CO₂ flaske er lett å få tak i. Det er vel ingen ting i veien for å borre et hull i den og montere den på regulatoren?
Stikker man og hører med den lokale co2 pusheren, har han sikkert liggende også :)
 
Skulle tro det, så jeg ringte NOHA Tiller, men de hadde ikke. Venter på svar fra Aga-leverandøren da!  :)
 
magne1972 skrev:
Bjarte H skrev:
Blindmutter til CO₂ flaske er lett å få tak i. Det er vel ingen ting i veien for å borre et hull i den og montere den på regulatoren?
Stikker man og hører med den lokale CO₂ pusheren, har han sikkert liggende også :)

Sjekket der jeg kjøpte flaska, og han visste knapt hva jeg snakket om :p  Har sett lite brannslukkere på fyllinga hjemme.. Kanskje jeg kan kjøpe en mutter av deg?
 
Jeg har ikke lyst til å selge noen, da frakt i norge gjør det ulønsomt for en slik liten sak :)
Slik mutter burde være rimelig enkel å skaffe lokalt.
I verste fall er $23 fra engeland innklusiv frakt bortimot frakt innenlands :)
Er det rart vi handler mye i utlandet?
 
magne1972 skrev:
Jeg har ikke lyst til å selge noen, da frakt i Norge gjør det ulønsomt for en slik liten sak :)
Slik mutter burde være rimelig enkel å skaffe lokalt.
I verste fall er $23 fra engeland innklusiv frakt bortimot frakt innenlands :)
Er det rart vi handler mye i utlandet?

Fant noen gamle CO2-slukker deler på jobben, så ordnet seg :)
 
Har skrudd av stem'en på regulatoren for å sette på utboret blindmutter, men jeg lurer på om det trengs noen form for gjengeteip eller middel for å forhindre gasslekkasje når jeg setter det sammen igjen?
 
Vi bruker vel ikke gjengetape i regulatoren, gjør vi vel?

Gjengetape er ikke egnet i trykkluft/gassapplikasjoner, da den har en tendens til å flise seg opp, og om du får en liten teflonbit på feil sted i en høytrykksregulator risikerer du flasketrykk ut av regulatoren.
Eller i bestefall åpen overtrykksventil og tom flaske  ;D

Her må man bruke flytende gjengetetting (foreksempel http:/www.aeo.no/node/395663/ )

Vennlig hilsen
GassAsle
 
Tilbake
Topp