Næringsmiddel godkjent fugemasse til kokekar

BryggePer

Norbrygg-medlem
Noen som har funnet en næringsmiddel godkjent fugemasse som kan brukes rundt/i kokekaret ?

Silikonpakningen rundt varmeelementene mine i kokekaret vil sannsynligvis ikke tette fullstendig, så jeg kikker etter en silikonmasse som hjelpe til.

Evt andre gode forslag til tette rundt flensen i kokekaret.
 
Stoler på Tec7 men tror ikke det er godkjendt, det finnes det en annen fugemasse til men husker ikke navnet, dette bør vel byggsjapper vite.
Tec7 kan brukes i akvarium så det er ikke så giftig :)
 
På tec7.no finnes det datablader som viser at Tec7 har næringsmiddelgodkjenning.


Sent from my iPad using Tapatalk
 
Merkelig hvor ofte denne ideen dukker opp på forumet. Tec7 er godkjent til bruk på vegg og gulv i rom der mat tilberedes. Det betyr at det ikke er skadelig hvis det kommer i kontakt med mat og drikke i korte perioder, for eksempel om mat blir liggende inntil en fuge.
 
Utfordringen er ofte å finne noe som er næringsmiddel "godkjent" og tåler 100 grader.

Akvarium silikon tåler oftest opptil 30 grader.
 
Jeg brukte bare vanlig biltema silikon med det argumentet (for meg selv) at hvis det har kommet forbi pakningen, og litt videre, så klarer det neppe å renne inn igjen. Så den vørteren som kom i kontakt med silikonet havnet på utsiden av kjelen.
 
Tilbake
Topp