Navnekonkurranse!

Gahr

Norbrygg-medlem
For å finne et navn til den kommende konkurransen i Bergen, utlyser styret i Norbrygg herved en navnekonkurranse. Vi er ute etter et treffende navn som dekker øl-tevlingens innhold (eksperimentelt og kreativt øl) og som samtidig viser at det er et seriøst arrangement. Kom med forslag! Vinneren blir premiert med to rør gjær fra White Labs.
 
Øldrypp.
Siden det drypper en del fra himmelen i Bergen. Det er relatert til øl, og det blir mange forskjellige øl..  :)
 
Ølvær 2010

Jeg er ikke Norsk, men hører av og til ord som ´dritvær´, ´Trøndevær´.
'Ølvær' er alltid bra vær, enten sommervær for utepils elles dritvær for kjeller-pils ved siden av bryggingen.
For byen som har meste regn i Norge (?) og av og til uforventete forandringer i været, høres 'Ølvær' veldig fint ut. Uavhengig av hva slags vær det blir den dagen, det blir en fin Øl-dag.
 
Frykter arbeidslivet stjeler energi og kreativitet fra meg.
Men her er noen forslag, med hensyn til seriøsitet.

Vestens Mystikk - Vestlandske Hemmeligeheter -  Gyldne Dråper - Mellom de 7 fjell

Edit; Evt - Wild West ;-)
 
'Farga Øl'


'Øl i stillasen'


'Ølbrytar Bryggertreff Bergen'


'Nordsjøen øltreff'



'Festivalen Øldesign Bergen'



'treff for nyskapende brygg'


EDIT: 'øl under bygging'

kanskje ikke alle er språksmessig helt riktig.. men veldig artig å finne på noe :)
 
Nå at jeg sitter hjemme og har ordboka tilgjengelig, har jeg funnet ut at 'Ølvær' har flere nivåer enn jeg tenkte :)

fiskevær er jo et slags sted/by ved sjøen hvor fiskerne samler seg
ølvær betyr akkurat det samme for oss hjemmebryggere, og det ligger en god del kyst ved siden av Bergen der .

tror det er en fint navn for en bryggeritreff i Bergen eller andre steder på vestlandet.
'Når er det Ølvær i år? Skal du på Ølvær neste måned?
kort og enkelt.
funker :)

i tilleg høres det også litt ut som 'ølgjær'

Maarten skrev:
Ølvær 2010

Jeg er ikke Norsk, men hører av og til ord som ´dritvær´, ´Trøndevær´.
'Ølvær' er alltid bra vær, enten sommervær for utepils elles dritvær for kjeller-pils ved siden av bryggingen.
For byen som har meste regn i Norge (?) og av og til uforventete forandringer i været, høres 'Ølvær' veldig fint ut. Uavhengig av hva slags vær det blir den dagen, det blir en fin Øl-dag.
 
Tilbake
Topp