nedkjøking av fat i sommer

Sam

 
trenger lit tips her.

Jeg startet med å bruke fat i vinter, og brukt luften ute for å kjøle ned fatene, men nå når det blir varmere ute så kommer det ikke til å fungere lengre.
Har egentligen ikke plass til et mini kjølskap hjemme så jeg lurer på hvis det finnes noen andre alternativ til nedkjøling av fat når det er varmt ute...
 
vet ikke om det funker på så store ting som et fat, men når jeg var liten så kjølte jeg ned drikkeflasker med et vått håndkle.
tenkte da altså, om du setter fatet i en balje eller noe. tømmer noe vann i baljen, legger håndkleet over slik at det kommer i kontakt med vannet og dekker fatet.
lar det stå i sola. ikke sikkert det funker, men når vannet fordamper vil det kjøle ned det på innsiden av håndkleet.
eller det beste er vel et lite kjøleskap.
 
Alternativt er kjølekappe til Cornelius med fryselementer inni, eller iskappe som jeg har hørt finnes.
http://bryggeland.no/kjolekappe-til-corneliusfat-neopren.html
 
Kaldtvann - isbiter - salt i en SVÆR champagnebøtte:p

Evt Tørris fra AGA. Blir kanskje litt klønete mm det er for en enkelt anledning i ny og ne. Men så kan man ha det mye morsomt med tørris da.
 
Har du plass til fat, har du plass til kjøleskap. Du må kanskje ofre noe som er mindre livsnødvendig, som f.eks sofa, spisebord, dobbeltseng, tv e.l
Evt. kast ut maten fra det kjøleskapet du har, sett inn fatet der, og gå selv over på tørrfor.
Se på finn>gis bort>kjøleskap/fryser. Har selv hentet flere kjøleskap+fryser der.
 
Er ikke i nærheten av nok opplagret kulde i ett isblanket til å kjøle ned et fat på noe fornuftig vis. Har du mange nok og bytter jevnlig så kanskje..... Fungerer imidlertid utmerket til å holde et fat nedkjølt i neoprenfrakken.
Sofaen må ut.... :)
 
Vis det viktige for deg er å ha kald øl når du skal drikke den. Ikke å holde ølet på en stabil kald temperatur. Da kan du investere i ekstra lang slange å la slangen ligge oppi en bøtte med isvann når du serverer.
 
js skrev:
Har du plass til fat, har du plass til kjøleskap. Du må kanskje ofre noe som er mindre livsnødvendig, som f.eks sofa, spisebord, dobbeltseng, tv e.l
Evt. kast ut maten fra det kjøleskapet du har, sett inn fatet der, og gå selv over på tørrfor.
Se på finn>gis bort>kjøleskap/fryser. Har selv hentet flere kjøleskap+fryser der.
:amen:
 
Tilbake
Topp