• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Nimbus 250 RS Vurderes solgt

Jeg har en Nimbus 250 RS UTEN kjøler som jeg vurderer å selge?

110_032.jpg



Min er i rustfri utførelse. Den ble i sin tid kjøpt av en her på forumet, men aldri brukt da det var jordfeil på elementet. :bank2: :bank2:

Jeg har inne forespørsel til Lund teknik om pris på ny Edit 17.02.12 Nytt element på 2000W er installert.

Noen som er interessert?

Gi bud!!!
 
a) Jeg kjenner ikke dette bryggeapparatet og det virker ikke som det er spesielt mye info om det på internett, er dette et komplett system ala Speidel?
b) Hva betyr det for bruken at kjøleren ikke er med, at jeg må ha en "kjølespiral" i tillegg?
c) Hva slags pris ser du for deg?
 
Dette er ikke noe i nærheten av speidel.  :noway: kjøler lager du enkelt selv. for å være LITT i nærheten av speidel så trenger du pumpe. pid temp styring.  det nærmeste å samenligne med er BB30
 
MartinHS skrev:
Så dette er en i prinsippet en kjele og et varmeelement?

i prinsippet.... JA. Men du trenger ikke å kjøpe mesketank, silmanifoil, temperaturstyring eller kran.

http://lundteknik.dk/infopdf/BrygeksemperMedNimbus.pdf
 
Torga skrev:
Jeg har en Nimbus 250 RS UTEN kjøler som jeg vurderer å selge?

110_032.jpg



Min er i rustfri utførelse. Den ble i sin tid kjøpt av en her på forumet, men aldri brukt da det var jordfeil på elementet. :bank2: :bank2:

Jeg har inne forespørsel til Lund teknik om pris på ny

Noen som er interessert?


Er det fortsatt jordfeil?

Hva hadde du tenkt i pris?
Gi bud!!!
 
Jupp. Jordfeilen er der enda ;D, men venter på nytt element, og denne gange på 2000W.


Jeg selger den ikke under 1000 +frakt (jeg betalte mer for den med Innlagt Jordfeil :laugh: )

Til info.

Total volum 30 Liter
Volum maltrør 23 liter

Har testet med bare vann, og den koker som bare det uten å slå av termostat.
 
Torga skrev:
Jupp. Jordfeilen er der enda ;D, men venter på nytt element, og denne gange på 2000W.


Jeg selger den ikke under 1000 +frakt (jeg betalte mer for den med Innlagt Jordfeil :laugh: )

Til info.

Total volum 30 Liter
Volum maltrør 23 liter

Har testet med bare vann, og den koker som bare det uten å slå av termostat.

Vet du noe lunde hvor jordfeilen er? Er den i varme elementet?

Hvordan fikk du kokt vann?
 
Se nøye ved den øverste koblingen, akkurat i buen.

Et lite hull..
 

Vedlegg

  • element2.jpg
    element2.jpg
    205,2 KB · Sett: 646
Om ønskelig kan jeg selge med et 30Liters Bryggerifat i SS (rustfritt) til kr 300, samt et 50 liters ALU fat, med 2 stk stigerør til kr 350 (panten på dette er kr 500) +porto

Minner om at Nimbus 250RS er et meske  og kokekar i ett, med temperaturstyring. I Basis det samme som BB30 ver.1.0
 
Tilbake
Topp