Noe jeg ikke har sett under gjæring før.. Er det normalt?

Var og så i  gjærskapet i dag og sjekket gjæringen, da så jeg noe jeg ikke hadde sett før.
Jeg er i dag 2 i gjæringsperioden og det så ut som gjæren stiger fra bunnen av gjærdunken, er dette normalt under gjæring?

Det går faktisk ganske hardt for seg nedi bøtta der, så bevegelse er nok det du ser :)

Edit: grusomt utformet setning.

Helt normalt, det skjer somregel under stormgjæringen og ses best hvis du bruker en gjær som flokkulerer godt al a wlp 007..  
Nyt synet..

Bernts skrev:
Helt normalt, det skjer somregel under stormgjæringen og ses best hvis du bruker en gjær som flokkulerer godt al a wlp 007.. 
Nyt synet..

Takk for svar, godt å høre att det var normalt. Det plopper som bare det i gjærlåsen:)

Jeg har en glassbeholder som gjærer akkurat slik nå - veldig fascinerende å se på. Ting går opp og ned og rundt omkring, mye bedre enn tv. Litt kjedelig at 30L-dunkene ikke er gjennomsiktig så man kan se hva som skjer :)

steingrd skrev:
Jeg har en glassbeholder som gjærer akkurat slik nå - veldig fascinerende å se på. Ting går opp og ned og rundt omkring, mye bedre enn tv. Litt kjedelig at 30L-dunkene ikke er gjennomsiktig så man kan se hva som skjer :)

Hvis du fokuserer hardt på et punkt hvor vørter møter gjærkake, og tar tiden til hjelp; da kan du være heldig å få med deg utbruddet, selve skapelsen av diss fantastiske vesener som svever.

Har gjort observasjoner selv;D

Sent from my HTC One S using Tapatalk 2

Du vet du er øl-nerd når:

Andersrene skrev:
Hvis du fokuserer hardt på et punkt hvor vørter møter gjærkake, og tar tiden til hjelp; da kan du være heldig å få med deg utbruddet, selve skapelsen av diss fantastiske vesener som svever.

Har gjort observasjoner selv;D

Sent from my HTC One S using Tapatalk 2

Tilbake
Topp