Noen sveisere her som kan lage en skyllearm for meg?

Kun bøyd tubing med platene i enden du er ute etter eller alt av ventil, slanger, fittings? Har du noe mål på hvor høy og diameter på kjele den skal stå i? 3/8, 1/2 eller 3/4'' tubing?
 
Jeg trenger selve konstruksjonen, altså stålet. Og den lille detaljen som gjør at den kan justeres i høyden.

Fittings/klemringskoblinger, slanger, ventil og slikt fikser jeg selv. Utløpet bør være 15.5cm fra der hvor festet går på kjelekant. Og bør kunne beveges 30cm vertikalt. Litt usikker på dim'en. Men 3/8" ID burde jo duge. Må bare sjekke hva HERMS'en er.

Men dette er noen måneder frem i tid, jeg lurer på hvis det er noen her som kunne laget noe slikt.
 
Skal ikke være noe problem å få laget en slik, 3/8'' skal holde i massevis, men kan være greit å gå opp til 1/2'' da væsken får noe mindre hastighet i røret så den ikke spruter for hardt opp i den minste platen i midten. Samt da kan en bare tre en silikonslange på i andre enden uten kobling da du sikkert bruker 1/2'' slange.

Men forstår det slik at radien på kjelen er ca 15.5cm da? Noen formening om hvor store disse runde platene på Morebeer sin arm er?
 
Diameteren er 31.5 eller noe iallefall, (Boilermaker G2 iallefall, jeg skal gå for G1, men regner med at de er ganske like) så radiusen er ca 15.5 ja.

Jeg kommer til å strupe med ventil så flowhastighet er egentlig ikke så viktig, så lenge det ikke blir noen begrensning.

Jeg har en, så jeg kan måle den, men den største plata bør være mindre enn morebeer sin, siden kjelen blir mye mindre enn de kjelene den er laget for.
 
Lagde meg en sånn men synes den ikke funket så veldig bra,tok heller å klippet et par hull i en silikon slange og krøllet den rundt på toppen av malten..
 
Ja. Jeg skal ha en mindre meskekjele og i den får ikke den skyllearmen jeg allerede har plass i. Hadde det ikke vært for det ville jeg beholdt den glatt.
 
Skal ikke være noe problem å få laget en slik, 3/8'' skal holde i massevis, men kan være greit å gå opp til 1/2'' da væsken får noe mindre hastighet i røret så den ikke spruter for hardt opp i den minste platen i midten. Samt da kan en bare tre en silikonslange på i andre enden uten kobling da du sikkert bruker 1/2'' slange.

Men forstår det slik at radien på kjelen er ca 15.5cm da? Noen formening om hvor store disse runde platene på Morebeer sin arm er?

Er det sånn å forstå at du kan lage en? Og hva skal du ha for det?
 
  • Like
Reaksjoner: FMV
Er det sånn å forstå at du kan lage en? Og hva skal du ha for det?

Jeg laget en i 1/2'' tilpasset 50cm kjele bare for å teste, ble ikke samme finnish som org da eg ikke har laser til å lage delene, men ble greit...

Har forsåvidt funnet frem det som skal til får å lage en mindre en i 3/8'' så kan få en avgårde i din retning om du ønsker å teste. Ang pris vet eg igrunn ikke, er jo ikke rare stålbitene dette, men gikk endel tid med det til å smi til deler. Sender du meg mailadr på pm så kan eg sende deg noen bilder så blir vi nok enig ;)

Testet forsåvidt denne andre jeg laget med vann, en må jo igrunn ha ganske bra pådrag på pumpen for at denne skal spre vørter/skyllevann utover, er nok noe bedre effekt om en har den under vannspeilet, men stusset litt da en sjelden har mye gjennomstrømning på vannet ved skylling så en får jo aldri utnyttet denne fontenen denne lager som en ser på feks reklamevideoen.
Så såg evt på muligheter for å forbedre denne noe, du som har brukt tilsvarende har du sett noe muligheter? Ville det hatt noe for seg å hatt platene tettere?
 
Jeg har bare den originale. Og der har trikset for meg alltid vært å hatt den bunnplata like under overflaten. Har alltid brukt relativt lav flow men greia har vært å hatt den akkurat under overflaten slik at det som strømmer ut på plata flyter ut over plata og har nok moment til å flyte videre utover. Litt over overflata så ryker dette. Litt under så blir det ikke spredt utover. Det er altså ikke meningen for meg at selve fontenen skal spre utover, men at det blir spredt utover ved at det flyter utover bunnplata i rolig tempo.
 
Tilbake
Topp