• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Nøgne Ø selger humle

[size=10pt][tt]Vi har litt mye humle på lager, og ønsker å legge noe av det ut for salg.

Nøgne Ø selger følgende humle:

Hallertau Brewers Gold 4,8%  2006  5 kg  kr 250 pr kg +mva
East Kent Goldings 5,6%      2007  5 kg  kr 300 pr kg +mva
Williamette 5,6%            2007  5 kg  kr 350 pr kg +mva
Culumbus  12,2%              2008  20 kg  kr 400 pr kg +mva

Humlen selges i hele pakker.  Pakkene er uåpnet og har vært oppbevart i kjølerom hele tiden.
Porto kommer i tillegg.[/tt][/size]

Siden dette er store mengder så kan denne tråden gjerne brukes til finne ut av og avtale hvem som vil spleise på hvilken humle, da 5 kg-pakker er store pakker (ca 50x25x25 cm). Likevel så er det her førstemann til Nøgne Ø, så her gjelder ikke de vanlige kjøp/salg-reglene. Kontakt Nøgne Ø for å få kjøpt humlen.
 
Jeg har kjøpt en pakke east kent golding (dvs har ikke fått tilslaget ennå, men regner med det). Om det er noen stykker i oslo som vil dele på herligheten, så gi meg en PM! Det blir litt overkill med 5 kg på lille meg. Evt: om det er noen andre som har bestilt, men som har lyst å dele, så kan jeg evt trekke kjøpet mitt (enn så lenge).

Jeg kunne også tenke meg en kilo med willamette, om noen i oslo bestiller.
Vel, da hører jeg kanskje fra ivrige humlepunger.
 
Hei,

jeg er interesert i å dele om en eller flere pakker med humel. Jeg har vakkumpakkemaskin så det burde vel være greit å lagre på dem enda en tid?
 
har aldri brukt den eller smakt den, men så av en oversikt at det var en finn allround humle til såvel amerikansk som engelsk.
"Willamette: A seedless Fuggle clone, a fine all purpose hop with a slightly spicy flavor, good for bittering and flavoring (5% alpha resin 4% beta resin 2% aromatic oils). Example=Ballard Bitter. Stability: fair. Aroma: Spicy x"
Altså tilsynelatende anvendelig. Noen erfaringer med denne humlen?

Vi kan kanskje se an interessen litt til før vi lander på en konkret avtale om når hva og hvordan vi skal dele..
 
Jeg er for så vidt interessert i å være med på delkjøp av hvilket som helst av slagene, men det er neppe aktuelt å kjøpe mer enn et kvart -  kanskje opp til et halvt - kilo av hvert. East Kent blomst har jeg forresten 250 g av allerede, så det er nok mindre aktuelt.
 
hei
De 5 kiloene med EKG som jeg bestilte vil bli delt på de første som meldte seg i oslo.
Riisen, Dag, St.brown og Peter T. 1kg på hver.
jeg gir melding når pakken er kommet, og så henter dere det hos meg. Jeg bor på Grünerløkka.
Blir et billig humlekilo det her - en tredjedel av vanlig pris eller noe deromkring.
Om noen har innvendinger/spm, send PM.
Ivar
 
Jeg blir med å spleise på ett kilo med deg Lægreid. Kjekt å ha høyalfasyre bitterhumle på lager til sterke ipa'er ol.
 
Jeg er også interessert i Columbus! Er allerede med i EKG-laget til Ivar M, men får vi noen gang for mye humle?
 
Jeg er gjerne med å spleiser på de gjenværende pakkene. 1 kg er ok, ikke umulig å ta mer...
 
Jeg har snakket med Nøgne Ø og de har en hel haug av 5kilos pakker med EKG, Williamette og Hallertau, samt flere 20kg pakker med coumbus de vil kvitte seg med. Det er derfor ingen grunn til å stryke den EKG fra listen, og for de som har lyst på EKG med som ikke kom med på forrige spleiselag: det er altså nok å ta av.
Jeg kan også tenke meg en halvkilo av columbius, Williamette eller hallertau, om noen drar igang et spleiselag.
 
Tilbake
Topp