Norbrygg Oslo inviterer til årets andre flaskekonkuranse i klassene Mørk Lager og Mørk Ale.

peram

Norbrygg-medlem
Hei alle hjemmebryggere uavhengig om dere er medlemmer av Norbrygg Oslo eller andre fylkeslag tilsluttet Norbrygg.

Norbrygg Oslo ønsker å invitere til årets andre flaskekonkurranse, og da i klassene 2 Mørk Lager og 5 Mørk Ale. Konkurransen vil som vanlig få en egen tråd her på forumet.

Denne tråden brukes til spørsmål, svar og evt nødvendig avklaringer. Dette første innlegget vil også bli oppdatert med lenker til påmeldingsløsningen og flere detaljer fortløpende.

Konkurransen er et samarbeid mellom Norbrygg Oslo, Kristianiastudentenes Haandbryggerlaug og Strømmen Hjemmebrygg.

Hvis gjenåpningen av samfunnet stoppes pga en ny smittebølge vil det fortløpende vurderes om arrangementet kan gjennomføres og arrangementskomiteen forbeholder seg retten til å kansellere konkurransen hvis nødvendig.

Ølstiler som kan leveres til konkurransen ihht Norbrygg typedefinisjon :
  • 2 Mørk lager
    • 2A - Moderne mørk lager
    • 2B - Wiener
    • 2C - Märzen
    • 2D - Münchener Dunkel
    • 2E - Mørk Tjekkisk Lager
    • 2F - Schwarzbier
    • 2G - Klassisk Røykøl
  • 5 Mørk Ale
    • 5A - Engelsk Brown Ale
    • 5B - Amerikansk Brown Ale
    • 5C - Engelsk Dark Mild
    • 5D - Altbier
    • 5E - Skotsk Ale
    • 5F - Skotsk Sterk Ale/Wee heavy
    • 5G - Old Ale
    • 5H - Engelsk Barley Wine
    • 5I - Amerikansk Barley Wine

Norbrygg typedefinisjoner finner man på Definisjon av øltyper - Norbrygg


Innlevering av bidrag vil kunne gjøres i Uke 38 og 39 i Drammensveien 43, dvs "Klubbhuset" på følgende datoer 21.9 og 28.9, 16:30 - 18:00 begge dager

I denne konkuransen kan hver person delta med til sammen maksimum tre forskjellige bidrag per konkurranse.

Praktisk informasjon og premier:
  • Påmelding skjer her: konkurranse.norbrygg.no (du må logge deg inn med brukernavn og passord fra forumet før du får opp registreringen). NB – det er ikke mulig å melde seg på enda. Vi vil oppdatere denne tråden når påmelding er mulig.
  • Det skal leveres to nøytrale flasker (PET / Glass) eller bokser (Hvite/Sorte/Alu) av hvert deltakende brygg. Disse merkes med lapper som du skriver ut fra påmeldingsløsningen. Størrelse er som til NM 0.5 l
  • Bedømmingen foretas av sertifiserte øldommere i tråd med Norbryggs retningslinjer.
  • De tre beste bryggene i konkurransen – på tvers av alle aktuelle klasser – premieres med gavekort på henholdsvis 1500, 1000 og 500 kr hos Strømmen Hjemmebrygg. Vinnerne vil bli kontaktet og resultater og dommerskjemaer vil bli gjort tilgjengelig i etterkant.
  • Konkurransen er åpne for alle Norbrygg-medlemmer (også fra andre fylkeslag), og det er gratis å delta. For medlemmer utenfor Oslo må vi be om at du tar kontakt med et Oslo-medlem for å avtale leveranse hvis du ikke selv kan møte Drammensveien. Årsak er at vi ikke har mulighet for leveranse via post.
  • Dersom ikke annet er spesifisert, gjelder samme regler som for NM (regler her).
  • godkjente flasker og bokser : Flasketyper til konkurranser - Norbrygg

Håper å se mange deltagere :)
 
Sist redigert:
Hei alle hjemmebryggere uavhenig om dere er medlemmer av Norbrygg Oslo eller ikke. Norbrygg Oslo ønsker å invitere til årets andre flaskekonkurranse, og da i klassene 2 Mørk Lager og 5 Mørk Ale. Konkurransen vil som vanlig få en egen tråd her på forumet.

Denne tråden brukes til spørsmål, svar og evt nødvendig avklaringer. Dette første innlegget vil også bli oppdatert med lenker til påmeldingsløsningen og flere detaljer fortløpende.

Konkurransen er et samarbeid mellom Norbrygg Oslo, Kristianiastudentenes Haandbryggerlaug og Strømmen Hjemmebrygg.

Hvis gjenåpningen av samfunnet stoppes pga en ny smittebølge vil det fortløpende vurderes om arrangementet kan gjennomføres og arrangementskomiteen forbeholder seg retten til å kansellere konkurransen hvis nødvendig.

Ølstiler som kan leveres til konkurransen ihht Norbrygg typedefinisjon :
  • 2 Mørk lager
    • 2A - Moderne mørk lager
    • 2B - Wiener
    • 2C - Märzen
    • 2D - Münchener Dunkel
    • 2E - Mørk Tjekkisk Lager
    • 2F - Schwarzbier
    • 2G - Klassisk Røykøl
  • 5 Mørk Ale
    • 5A - Engelsk Brown Ale
    • 5B - Amerikansk Brown Ale
    • 5C - Engelsk Dark Mild
    • 5D - Altbier
    • 5E - Skotsk Ale
    • 5F - Skotsk Sterk Ale/Wee heavy
    • 5G - Old Ale
    • 5H - Engelsk Barley Wine
    • 5I - Amerikansk Barley Wine

Norbrygg typedefinisjoner finner man på Definisjon av øltyper - Norbrygg


Innlevering av bidrag vil kunne gjøres i Uke 38 og 39 i Drammensveien 43, dvs "Klubbhuset" på følgende datoer 21.9 og 28.9, 16:30 - 18:00 begge dager

I denne konkuransen kan hver person delta med til sammen maksimum tre forskjellige bidrag per konkurranse.

Praktisk informasjon og premier:
  • Påmelding skjer her: konkurranse.norbrygg.no (du må logge deg inn med brukernavn og passord fra forumet før du får opp registreringen). NB – det er ikke mulig å melde seg på enda. Vi vil oppdatere denne tråden når påmelding er mulig.
  • Det skal leveres to nøytrale flasker (PET / Glass) eller bokser (Hvite/Sorte/Alu) av hvert deltakende brygg. Disse merkes med lapper som du skriver ut fra påmeldingsløsningen. Størrelse er som til NM 0.5 l
  • Bedømmingen foretas av sertifiserte øldommere i tråd med Norbryggs retningslinjer.
  • De tre beste bryggene i konkurransen – på tvers av alle aktuelle klasser – premieres med gavekort på henholdsvis 1500, 1000 og 500 kr hos Strømmen Hjemmebrygg. Vinnerne vil bli kontaktet og resultater og dommerskjemaer vil bli gjort tilgjengelig i etterkant.
  • Konkurransen er åpne for alle Norbrygg-medlemmer (også fra andre fylkeslag), og det er gratis å delta. For medlemmer utenfor Oslo må vi be om at du tar kontakt med et Oslo-medlem for å avtale leveranse hvis du ikke selv kan møte Drammensveien. Årsak er at vi ikke har mulighet for leveranse via post.
  • Dersom ikke annet er spesifisert, gjelder samme regler som for NM (regler her).
  • godkjente flasker og bokser : Flasketyper til konkurranser - Norbrygg

Håper å se mange deltagere :)
Hvis Strømmen er villig til å ta i mot, kan jeg gjerne ta på meg å frakte ølet derfra og inn til DV43. Det kan jo kanskje senke terskelen for deltakelse litt for en del?

Sørg bare for å bestille fint vær på innleveringsdagene. Det er så hyggelig å sitte ute og sludre - og kanskje smake litt på brygget:).
 
Hvis Strømmen er villig til å ta i mot, kan jeg gjerne ta på meg å frakte ølet derfra og inn til DV43. Det kan jo kanskje senke terskelen for deltakelse litt for en del?

Sørg bare for å bestille fint vær på innleveringsdagene. Det er så hyggelig å sitte ute og sludre - og kanskje smake litt på brygget:).
har ikke snakket med de om det i det hele tatt siden jeg personlig synes dagens løsning fungerer helt smertefritt. Skal sjekke med de om de er villige til å være mottaksted, men har litt mye på tapetet om dagen så litt tid vil det ta før jeg får snakket med de.

peram
 
har ikke snakket med de om det i det hele tatt siden jeg personlig synes dagens løsning fungerer helt smertefritt. Skal sjekke med de om de er villige til å være mottaksted, men har litt mye på tapetet om dagen så litt tid vil det ta før jeg får snakket med de.

peram
Jeg bare mener å huske at innvendinga i fjor mot å ha innlevering på Strømmen - sjølsagt i tillegg til ordninga med innleveringa i DV43 - var styret med å få frakta ølet derfra og inn til DV. Og for meg er det ikke all verdens pes å legge veien om Strømmen når jeg likevel skal levere - og jeg vil jo uansett gjerne en tur innom Strømmen en gang i blant for å handle dette og hint:).
 
Jeg bare mener å huske at innvendinga i fjor mot å ha innlevering på Strømmen - sjølsagt i tillegg til ordninga med innleveringa i DV43 - var styret med å få frakta ølet derfra og inn til DV. Og for meg er det ikke all verdens pes å legge veien om Strømmen når jeg likevel skal levere - og jeg vil jo uansett gjerne en tur innom Strømmen en gang i blant for å handle dette og hint:).
Uansett - så vil jeg snakke med Strømmen om dette før jeg sier noe om at det er greit :)

Må uansett snakke med Strømmen om premiene så tar det samtidig...

peram
 
Vil en Røykbokk på ~8% passere under 2G - Klassisk Røykøl eller blir det ett skudd i mørket?
 
Dette har vel vært diskutert før, men hvorfor må det leveres halvliters flasker/bokser? Det gjør at deltakelse må planlegges lang tid i forveien. Å sende inn et øl spontant, som du er fornøyd med, er ikke mulig hvis du ikke tapper på halvlitere.

Hvorfor er det ikke mulig å sende inn 4 stk 330 ml?
 
Det hadde vist noe å gjøre med at det skulle bli enklere å dele på dommerne uten for mye søl og bunnfall
eller no sånt
 
Dette har vel vært diskutert før, men hvorfor må det leveres halvliters flasker/bokser? Det gjør at deltakelse må planlegges lang tid i forveien. Å sende inn et øl spontant, som du er fornøyd med, er ikke mulig hvis du ikke tapper på halvlitere.

Hvorfor er det ikke mulig å sende inn 4 stk 330 ml?

Kan du ikke bare flaske 4 -5 halvlitere hver gang du flasker noe typeriktig med potensiale?
Jeg måtte gjøre det med bjørnunger den gang det var standarden
 
Kan du ikke bare flaske 4 -5 halvlitere hver gang du flasker noe typeriktig med potensiale?
Jeg måtte gjøre det med bjørnunger den gang det var standarden
Jo, det er nok det jeg må gjøre, har tenkt på det før også, men på flaskedagen står jeg der som regel uten rengjorte halvlitere.
Må skjerpe meg.
 
Får følgende melding når jeg klikker på linken:

Konkurransen er ikke åpen for påmelding​

Konkurransen er ikke åpen for påmelding, enten fordi den ikke er åpnet ennå eller fordi påmelding er avsluttet.
 
Får følgende melding når jeg klikker på linken:

Konkurransen er ikke åpen for påmelding​

Konkurransen er ikke åpen for påmelding, enten fordi den ikke er åpnet ennå eller fordi påmelding er avslutte
Får følgende melding når jeg klikker på linken:

Konkurransen er ikke åpen for påmelding​

Konkurransen er ikke åpen for påmelding, enten fordi den ikke er åpnet ennå eller fordi påmelding er avsluttet.
Prøv her på denne adressen, eller søk den evnt. bare opp på nytt. Det fungerte i hvert fall for meg: https://konkurranse.norbrygg.no
 
Får følgende melding når jeg klikker på linken:

Konkurransen er ikke åpen for påmelding​

Konkurransen er ikke åpen for påmelding, enten fordi den ikke er åpnet ennå eller fordi påmelding er avsluttet.
Kan godt hende du må gå til "hovedadressen" og logge deg inn for at den linken jeg limte inn skal virke. Har oppdatert forrige post nå
 
Tilbake
Topp