Norbrygg Oslo inviterer til årets første flaskekonkurranse i klassene Lys Ale og Hveteøl.

peram

Norbrygg-medlem
Hei alle hjemmebryggere uavhengig om dere er medlemmer av Norbrygg Oslo eller andre fylkeslag tilsluttet Norbrygg.
Nå ser vi endelig slutten på de utfordringer som covid-19 har påført oss, og vi feirer det
ved å invitere til årets første flaskekonkurranse, og da i klassene 4 Lys Ale og 7 Hveteøl.
Konkurransen vil som vanlig få en egen tråd her på forumet.

Denne tråden brukes til spørsmål, svar og evnt. nødvendige avklaringer. Dette første
innlegget vil også bli oppdatert med lenker til påmeldingsløsningen og flere detaljer
fortløpende.

Konkurransen er et samarbeid mellom Norbrygg Oslo, Kristianiastudentenes
Haandbryggerlaug og Strømmen Hjemmebrygg.

Hvis gjenåpningen av samfunnet stoppes pga. en ny smittebølge, vil det fortløpende vurderes
om arrangementet kan gjennomføres, og arrangementskomiteen forbeholder seg retten til å
kansellere konkurransen hvis nødvendig.

Ølstiler som kan leveres til konkurransen iht. Norbryggs typedefinisjon:

  • 4 Lys Ale
    • 4A - Engelsk Ordinary Bitter
    • 4B - Engelsk Best Bitter
    • 4C - Engelsk Strong Bitter / Engelsk pale Ale
    • 4D - Engelsk Golden Ale
    • 4E - Amerikansk Pale Ale
    • 4F - California Common/steam beer
    • 4G - Kölsch
    • 4H - Irsk Rød
    • 4I - Amerikansk Amber
  • 7 Hveteøl
    • 7A - Weizen/Weissbier
    • 7B - Dunkelweizen
    • 7C - Belgisk Wit
    • 7D - Weizen bock

Norbryggs typedefinisjoner finner man på "Definisjon av øltyper - Norbrygg"

Innlevering av bidrag vil kunne gjøres i Uke 21 og 22 i Drammensveien 43, dvs. "Klubbhuset"
på følgende datoer 25.5 og 1.6, 16:30 - 18:00 begge dager.

I denne konkurransen kan hver person delta med til sammen maksimum tre forskjellige bidrag per konkurranse.

Praktisk informasjon og premier:
  • Påmelding skjer her: konkurranse.norbrygg.no (du må logge deg inn med brukernavn og passord fra forumet før du får opp registreringen). NB – det er ikke mulig å melde seg på enda. Vi vil oppdatere denne tråden når påmelding er mulig.
  • Det skal leveres to nøytrale flasker (PET / glass) eller bokser (hvite/sorte/alu) av hvert deltakende brygg. Disse merkes med lapper som du skriver ut fra påmeldingsløsningen. Størrelse er som til NM 0.5 l.
  • Bedømmingen foretas av sertifiserte øldommere i tråd med Norbryggs retningslinjer.
  • De tre beste bryggene i konkurransen – på tvers av alle aktuelle klasser – premieres med gavekort på henholdsvis 1.500, 1.000 og 500 kr hos Strømmen Hjemmebrygg. Vinnerne vil bli kontaktet og resultater og dommerskjemaer vil bli gjort tilgjengelig i etterkant.
  • Konkurransen er åpen for alle Norbrygg-medlemmer (også fra andre fylkeslag), og det er gratis å delta. For medlemmer utenfor Oslo må vi be om at du tar kontakt med et Oslo-medlem for å avtale leveranse hvis du ikke selv kan møte i Drammensveien. Årsak er at vi ikke har mulighet for leveranse via post.
  • Dersom ikke annet er spesifisert, gjelder samme regler som for NM (regler her).
  • godkjente flasker og bokser : Flasketyper til konkurranser - Norbrygg

Styret i Norbrygg Oslo håper å se mange deltagere :)
 
Sist redigert:
For ordens skyld. Jeg bor ikke i Oslo og må få noen andre til å levere. Det står at jeg må kontakte et Oslo-medlem. Må det være et Norbrygg-medlem som leverer?
 
Hei folkens.

Det nærmer seg første innleveringsdato med stormskritt og lurte på om noen har tenkt å levere i drammensveien i morgen ? hvis ikke så kan jeg godt tenkte meg å gjøre noe annet en å sitte der og vente på noen som ikke kommer :)

Synes også det er lavt antall påmeldte i år, så vurderer sterkt å utvide fristen for innlevering med 14 dager i håp om å få med noen etternølere. Gir beskjed i denne tråden hva utfallet av vurderingen blir.

peram
 
Hei folkens.

Det nærmer seg første innleveringsdato med stormskritt og lurte på om noen har tenkt å levere i drammensveien i morgen ? hvis ikke så kan jeg godt tenkte meg å gjøre noe annet en å sitte der og vente på noen som ikke kommer :)

Synes også det er lavt antall påmeldte i år, så vurderer sterkt å utvide fristen for innlevering med 14 dager i håp om å få med noen etternølere. Gir beskjed i denne tråden hva utfallet av vurderingen blir.

peram
Jeg har ikke meldt meg på ennå, men kommer til å gjøre det. Sitter litt på gjerdet i forhold til et par øl:). Men jeg kommer uansett ikke på den første dagen, så du trenger ikke vente på meg:).

Tenker å ta toget innover - i alle fall hvis været er fint. Og ta med noen øl som ikke skal leveres inn, også, om noen er interessert i å hygge seg litt i sola.
 
Jeg hadde i utgangspunktet tenkt til å komme innom i morgen, men det gikk nettopp opp for meg at det er himmelsprett og utfartstrafikk… Så da dukker jeg heller opp neste uke i stedet :)
 
Har meldt på. Tenkte først å levere i morgen i tilfelle neste uke blir trøblete, men tror det går fint og kan vente til da om det passer best! :)
 
John Petter kommer til å være der i dag for å motta øl, men jeg rekker ikke pga jobb.

peram
 
Da har jeg meldt meg på.

Værmeldinga for 1. juni sier overskya, 18 grader, svak vind. Ikke helt avskrekkende for litt hygge i bakgården. Noen som ville være interessert i å ta en øl - og kanskje gå et sted der det serveres godt øl i rolige omgivelser etterpå?
 
Dårlig værmelding for i morra; ikke veldig varmt (16 grader), kanskje regn, og en del vind => litt for hustrint for hyggelig smådrikking. Spørs om jeg ikke bare tar bilen:(.
 
@john petter Kan jo overveie det likevel, om noen - f.eks. du - hadde sett for seg litt smådrikking og kanskje en tur på et hyggelig sted etterpå. (Jeg kan ikke bli veldig sein om jeg vil bli henta på stasjonen på Lunner. Lyset i Mitt Liv skal nordover dagen etter, og må tidlig opp:). MMen folk som tilhører det arbeidende folk er vel i samme situasjon når det gjelder ølkonsum midt i uka.)
 
@john petter Kan jo overveie det likevel, om noen - f.eks. du - hadde sett for seg litt smådrikking og kanskje en tur på et hyggelig sted etterpå. (Jeg kan ikke bli veldig sein om jeg vil bli henta på stasjonen på Lunner. Lyset i Mitt Liv skal nordover dagen etter, og må tidlig opp:). MMen folk som tilhører det arbeidende folk er vel i samme situasjon når det gjelder ølkonsum midt i uka.)
Det hadde vært hyggelig. Men når jeg tenker meg litt om, tilhører jeg den arbeidende klasse og skal tidlig i sving dagen etter. Så det fornuftige blir å bruke bilen. Da beholder man også det lille en har av fornuft utover ettermiddagen... ;)
 
Hei alle sammen. Minner om siste innlevering i drammensveien 43 i dag 16:30-18:00. Jeg har fått et møte som jeg ikke kommer unna som er ferdig 16:30, men kommer til drammensveien rett etter det for litt hyggelig bryggeprat. Det er nå 14 forskjellige bryggere påmeldt og antall bidrag er 23. Hvis det er noen etternølere som har lyst til å slenge seg på i siste liten og ikke rekker å levere i drammensveien 43 i dag så kan det leveres hjemme hos meg med siste frist 12.6.22 kl 2200.

peram
 
Tilbake
Topp