Norbrygg stand på Øl & Mat festivalen i Oslo 1. - 5. Juni 2011

Riis'en

Dommer
Ohoy!

Da er det tid for Øl&mat igjen. Dette er altid en fin mulighet for å vise den ringe befolkning hvordan og hvorfor vi driver med det vi driver med :)

Er det noen som kunne tenke seg å ta noen vakter på Norbrygg standen i år? Fortrinsvis 4. og 5. da dette er helg.
Deltagere vil i år får tildelt bonger som kan veksles inn i naturalia av typen festivalen tilbyr.  :ilike:

Svar i tråden eller send meg gjerne PM om du kunne tenke deg en dugnadsøkt.

Riis'en
 
Vi skulle gjerne sett noen flere som har anledning til å stille på Øl- og Matfestivalen i år. Vin og Bar stiller med hjemmebryggeri (som også ble brukt ifjor), Øl- og Matfestivalen stiller med bod/telt, og jo flere som blir med på dette, desto lettere blir det. :)

For mer info, hør med Riis'en!
 
På tilsvarende stand på Trøndersk Matfestival, hadde vi maltet ferdig knust, og humlen oppveid før vi dro nedover.
Det kan anbefales, da det (potensielt) gir kjappere igangsetting og enklere forløp i bryggingen. :)
 
Noen som vet hvorfor de flyttet festivalen nesten tre måneder fram? (ok, 2.7 da), havnet mitt oppi konfirmasjon for min del.., grr..
 
Må dessverre melde avbud nesten før jeg fikk meldt meg på. Familieforpliktelser som hadde forsvunnet ut av mitt hode.

Hilsen Tom
 
neslekkim skrev:
Noen som vet hvorfor de flyttet festivalen nesten tre måneder fram? (ok, 2.7 da), havnet mitt oppi konfirmasjon for min del.., grr..
Vet ikke, egentlig. Vi ble litt tatt på sengen selv.

Arrangementsansvarlig Andreas Hegermann Riis('en) i styret er fremdeles ute etter frivillige slik at det blir mulig å vise besøkerne til Øl- og Matfestivalen at det går an å brygge godt øl hjemme.

Jeg har forstått det slikt at han har fått tak i bonger til dem som stiller, så man blir nok ikke fattigere på å være med og brygge under åpen himmel (eller riktignok under et telttak). Norbrygg stiller som sagt, med hjelp av Vin og Bar, med et hjemmebryggeri på gassbluss, og sammen med dem vil vi også ordne godt med råvarer slik at det kan brygges på stedet. Vørteren som blir laget vil fordeles blant dem som stiller som frivillige.

Her er det en gyllen anledning for hjemmebryggere til å være ambassadør for hobbyen som mange utøver, samtidig som man befinner seg i hyggelig atmosfære med besøkende hjemmebryggere og interesserte og mange gode brygg innen rekkevidde!
 
Jeg kan dessverre ikke stå på stand i år. Basert på erfaringene fra i fjor, så tror jeg det er lurt å ha råvarene ferdig kvernet og klare på forhånd, slik som Lars foreslo. Det er veldig artig å være der og kunne prate litt om øl med folk, samtidig som man viser fram brygging, så jeg anbefaler ei økt på standen for de som har anledning.
 
De som ikke skal stå på Norbrygg-stand kan vinne gratisbilletter til festivalen her: http://www.facebook.com/norske.olbloggere
 
For å varme opp de som vil stille som frivillige eller ennå vurderer dette, her er noen fine bilder fra fjorårets økter på Øl- og Matfestivalen:

http://norbrygg.no/forum/index.php/topic,3662.msg30433.html#msg30433
Husk å [iurl=http://norbrygg.no/forum/index.php?action=pm;sa=send;u=235]ta kontakt med Riis'en[/iurl] hvis du har lyst å bli med på dette! Si så hvilke dager/tider du har anledning til å stille, slik at han kan lage en arbeidsplan for de dagene det skal brygges. :)
 
Kan love en smak av Rough Snuff til hjemmebryggerne som er på standen til Norbrygg.
Er selv opptatt med egen stand, men kommer innom med noe godt til de frivillige på Norbryggstanden! :D
 
Jeg kan muligens ta noen timer hver dag - antageligvis flere på fredagen. Skal jobbe under hele festivalen, for en annen stand, men jeg har også mange servitører som skal kunne klare seg uten meg. Jeg gir lyd på mandag hvor mye jeg kan stå for norbrygg.

UANSETT mener jeg dette er en fantastisk anledning for hjemmebryggere i Oslo til å mingle litt.

- Petter.
 
Siste nytt jeg fikk inn fra Riis'en: det blir brygging på lørdag 4. juni! Vi har ikke rukket å få det opp på forsiden til norbrygg.no ennå men det skjer nok i løpet av helgen. For mer info kan Riis'en kontaktes.
 
Det blir en del foredrag etc på festivalen også.
Her er et foreløbig utdrag

Onsdag:
kl. 17.00: Whiskysmaking ved Anders Gjôring

kl. 18.00: Verdens klassiske øltyper ved Gustav Jørgensen

Torsdag:
kl. 15.00: Øl med Kniv og Gaffel ved Sigrid Strætkvern

kl. 16.00: Den danske ølrevolusjon ved Anders Kissmeyer

kl.17.00: Whiskysmaking ved Anders Gjôring

kl.18.00: Ølsmaking ved bloggeren Høyt Skum alias Jørn Idar Kvig

kl.19.00: Verdens klassiske øltyper ved Gustav Jørgensen

Fredag:
kl. 17.00: Ølsmaking ved Jan Paul fra Svaneke Bryghus

kl. 18.00: Whiskysmaking ved Anders Gjôring

kl. 19.00: Anders Kissmeyer presenterer noen av hans favoritter

Lørdag:
kl. 15.00: Ølsmaking ved Ringnes Ølsenter

kl. 16.00: Ølsmaking ved Anders Kissmeyer

kl.17.00: Ølsmaking ved Jan Paul fra Svaneke Bryghus

kl.18.00: norskt mikroøl ved Gustav Jørgensen
 
Tilbake
Topp