Ny i speidelklanen

Då är speideln reserverad och den 12sept går jag stolt ned på Bakke brygg och hämtar upp den med lönen i handen (från första jobbet efter studierna). Om ni upplever att man behöver ha briller den dagen är det jag som skiner, och inte nödvändigtvis solen. See you on the flip side!
 
Gratulerer, skal ha mitt første brygg på speidel (og for den saks skyld noensinne) til lørdagen -  gleder meg!
 
Gratulerer med knall maskin, gikk fra hjemmelaget bryggeri av vvb tanker,PID'r, kinavarmeelementer og diverse følere og pumper her og der, angrer ikke ett sekund på oppgraderinga til 50l speidel, selv om prisen er i litt høyeste laget for en stor kjele med varmeelement  ;D
 
jupp prisen er litt heftig. når første brygg er ferdig om noen uker så blir det den dyreste ølen jeg har drukket i mitt liv hehe.

Men ut i fra det jeg har lest så er det ett godt kjøp. uansett gleder meg som en liten unge hehe kom på at jeg har glemt å kjøpe irish moss. kanskje ikke det viktigste på en IPA som jeg skal starte med men greit å bruke det alikevel så får vel komme meg til bryggselv igjen i morgen.
 
Gratulerer! Ser mange går denne veien etterhvert!
Jeg har idag BB30, vurderer BB60, men blir ikke enig med meg selv.. Penger "har" jeg, vet bare ikke om jeg vil bruke de på dette enda.
Ser de selger "sett" meed speidel50. Da passerer man 20.000kr.
Er dette nødvendig? Jeg er kyndig nok til å snekre sammen en kjøler selv. Gjærkar har jeg. Sleiv har jeg. Det jeg i praksis må gjøre er å montere 16A sikringer.

Synspunkter?
 
Hei

Ja helt klart kjøp kun speidelen, og ikke startsettet når du ikke er starter. Vil jo ikke være interesant for deg med startsettet når du har delene det inneholder. Jeg kjøpte startsettet (av 20l) fordi jeg ikke hadde noe som helst. men kan tenkes det hadde vært bedre å kjøpe ting løst alikvel da ikke alt i settet antagelig er optimalt.
 
Ole Mørkved skrev:
tpristad skrev:
Gratulerer! Brygget første gangen forrige helg. En sann fornøyelse :skitbra:

Jøsses, brygger de i Overhalla også?

Bryggetradisjonene av ymse kvalitet i Overhalla er vel godt kjent? Ølbrygging derimot....
Er vel 2 Speidler her nå i hvertfall, samt bryggerne oppi Værnbun som satser litt.
 
tpristad skrev:
Bryggetradisjonene av ymse kvalitet i Overhalla er vel godt kjent? Ølbrygging derimot....
Er vel 2 Speidler her nå i hvertfall, samt bryggerne oppi Værnbun som satser litt.

Ja, kremt, de tradisjonene kjenner jeg en smule til.
 
Ole Mørkved skrev:
tpristad skrev:
Bryggetradisjonene av ymse kvalitet i Overhalla er vel godt kjent? Ølbrygging derimot....
Er vel 2 Speidler her nå i hvertfall, samt bryggerne oppi Værnbun som satser litt.

Ja, kremt, de tradisjonene kjenner jeg en smule til.
Så det var i Overhalla du lærte å brygge slik en framifrå kaffe?! ::)
 
Grattis!

Jeg hadde selv mitt første brygg på speidelen på Lørdag! :)

Vedlagt stemningsbilde!
 

Vedlegg

  • speidel.jpg
    speidel.jpg
    93,6 KB · Sett: 538
Gratla :).

Vi har nettopp bestilt speidel 20 liter til min bror. Spleiselag. Så trur han blir fornøyd  :skitbra:
 
Rune Alm skrev:
Husk nå på at det ikke heter Speidelklanen, det heter Speideladelen...

nja...alltså, jag vill ju påstå att "adel" betecknar en samfunnsklasse. En klan är ju en grupp männsikor som knyts sammen av blodsband, eller kanske en vision? Hur som helst, när jag undersökte betydningen av klan på wiki fann jag denna sättning, man bara må älska wikipedia för att låta vem som helst lägga in "fakta"  :amen:

"Klan kan også i moderne betydning brukes om en gruppe personer som spiller dataspill sammen, oftest over nettet. Noen blir veldig gode, og det finnes mange konkurranser i dataspill."
 
Nok en nydelig sensommerdag med nydelig bryggemaskin :skitbra:
820D32F6-D4D9-4D5F-8AEE-D45F44D8B783-8959-0000025216298968.jpg
 
Tilbake
Topp