Ny kjøler.

Trond.A

Norbrygg-medlem
Vel, sitter her og har bestilt ny kjøler på Ebay.
Rustfritt stål med frakt, toll og hele surret 737 kr.
Ikke gærnt, eller?? :jaha:
http://www.ebay.com/itm/New-Super-Efficient-25-Stainless-Steel-Wort-Chiller-/300358101173?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item45eebce8b5
 
Hei!
Nei, det er svært gunstig. Har nettopp mekket meg en kjøler selv, og det kom på drøyt to lapper.
Er riktignok en del større enn denne.
Hvor store batcher er det du skal kjøle?
Er det stor bryggeaktivitet?
 
Kenneth N skrev:
Jøss, kanskje jeg også slår til på denne... Går det an å koble den til vasken?

Vet ikke om det bare er mine ferdigheter, men jeg fikk ikke de medfølgende koblingene til å bli tett (gjengene på koblingene er slike som passer direkte på kjellerkranen) Jeg bare røsket dem av og monterte gardenakoblinger med slangeklemmer i stedet.

PS jeg skulle i grunnen ønske at jeg hadde kostet på meg den lengre utgaven, tok ca 30min å kjøle 27liter.
 
Jeg har 50"ern i rustfritt stål. Levert på døra for omtrent 750,- men da ba jeg de sette verdien til 25 dollar. Byttet til gardenakoblinger som jeg hadde liggende og den funker som fy.
 
RoganJosh skrev:
PS jeg skulle i grunnen ønske at jeg hadde kostet på meg den lengre utgaven, tok ca 30min å kjøle 27liter.
Eg kjøpte den lengre utgaven, og den er imponerende effektiv. Problemet er at kveilen er for tett. Eg fikk ikke til en skikkelig whirpool. Avstanden kan justeres, men om eg skal få mellomrom så blir kjølespiralen for høy for mitt volum.

Det var ikke lett å få medfølgende koblingene til å bli tett, men ved å bruke noen hageslangekoblinger i plastikk gikk det seg til (prøvde først med noen i aluminium).
 
Tilbake
Topp