Ny korkemaskin. Hva gjelder.

Etter flasking av en antakelig god IPA i kveld har jeg fått mer enn nok av den billige korkemaskinen min  :rasende:

Ny redskap skal kjøpes. Hva gjelder?

Kvalitet er viktigere enn pris, innenfor fornuftens allminnelige grenser.
 
Jeg bruker denne og er rimelig fornøyd:

http://vinogbar.no/product_info.php?cPath=198_225&products_id=567
 
En ting som kanskje kan være verdt å tenke på, skal du korke bare vanlige flasker så er den der suveren, men skal du korke f.eks Kinn flasker, så har de større tut.. 
 
RuneS skrev:
Odland skrev:

Raske svar mine herrer ;)

Vinogbar sin er utsolgt, men den kommer vel inn på lager igjen.
Har du opplevd å knekke flasker med den?

Jeg og Fatter har iallefall ikke knust noen flasker med den der, sabla traue å få ut flaske i starten, men det virker å komme seg (når det slites litt, og teknikken innøves)
Super dings!
 
Takk for info!

Tror det blir en lik fra petit. Han har litt bryggesalter som jeg også er ute etter :)
 
Har no klart å knekke et par flaskehalser med denne også jeg, bare man er litt for snar klarer man det fint :hmm:  Etter som den brukes så slites den til og blir helt grei.
 
Den svarte bordmodellen har i alle fall ein fordel framfor den røde ved at det går an å bytte ut "krona" på den, slik at man kan bytte den ut med en større variant slik at man også kan korke flasker med større diameter. Sjelden noe stort poeng, men liker at jeg har muligheten i alle fall :p Og uansett hvor kjipt det er å få ut flasker av tuten i starten (har ikke kommet over innkjøringsfasen på min enda), så er det milevis bedre enn håndkorkeren som altfor lett knekker av flaskehalser (i alle fall når det kommer til vanlige brunflasker).
 
olavgn skrev:
Den svarte bordmodellen har i alle fall ein fordel framfor den røde ved at det går an å bytte ut "krona" på den, slik at man kan bytte den ut med en større variant slik at man også kan korke flasker med større diameter. Sjelden noe stort poeng, men liker at jeg har muligheten i alle fall :p Og uansett hvor kjipt det er å få ut flasker av tuten i starten (har ikke kommet over innkjøringsfasen på min enda), så er det milevis bedre enn håndkorkeren som altfor lett knekker av flaskehalser (i alle fall når det kommer til vanlige brunflasker).

Får du til det?, jeg trodde min hadde avtagbar krone, men har ikke funnet ut om det går ann å ta den av.. mente de sa det på V&B også at krona var utbyttbar...
 
olavgn skrev:
Jepp, dobbeltsjekka før jeg posta, fikk den av uten noe problem.

Nå føler jeg meg skikkelig dum altså.. Det var jo bare å skru den av.. ! :)

Ok, da blir det å sjekke om jeg finner en større krone!, har lyst til å flaske Kinn flasker, DET er murere det :)
 
Må nok bestille fra utlandet for å få tak i både krone og korker, men litt stilig med svære flasker er det jo :) Synes å huske noe om at det gikk an å korke champagneflasker også med slike, men skal ikke si for sikkert.
 
olavgn skrev:
Må nok bestille fra utlandet for å få tak i både krone og korker, men litt stilig med svære flasker er det jo :) Synes å huske noe om at det gikk an å korke champagneflasker også med slike, men skal ikke si for sikkert.

Skal det bare være store flasker så har man jo også flaska fra Valdres bryggeriet da, 2 liters.. med flippkork den da, men et herk å ha i kjøleskapet :)
 
Bjarte H skrev:
Nye kapselhoder finnes fåes hos humle.se. 26 og 29mm

Hm denne humlebutikken altså.. koster vel 300 spenn i frakt for alt der?
Tror jeg må snakke med en kompis i sverige på slike ting, mye fint på Humlebutikken helt til man sjekker fraktkostnadene..
 
Men frakt innen sverige er vel ikke så ille?

Jobber i halden, brukte poste restantetrickset senest i dag. Kan godt hente på posten for deg, send meg en pm isf. Er vanligvis innom Oslo etpar ganger i uka.
 
RawRoffe skrev:
Men frakt innen Sverige er vel ikke så ille?

Jobber i halden, brukte poste restantetrickset senest i dag. Kan godt hente på posten for deg, send meg en pm isf. Er vanligvis innom Oslo etpar ganger i uka.

Innen Sverige er det normal frakt ja, ser de har endret litt nå, og tilbyr faktisk brevpost for pakker intil 1kg, det må jo kunne testes, da blir kosten 79,ellers er billigste pakke 276, og neste pakke er 558.. (men da opptil 31 kg..)

Og takker for tilbudet, skal ikke se bort ifra.. :)
 
Tilbake
Topp