Ny SB i 2015

Kjekt å vite, har siklet litt på en BS50. Er det noen her som vet hva som er nytt med disse nye modellene, annet enn at fargen på kontrollenheten har blitt endret?

Ps, jeg synes ikke brosjyren var like heldig med alle bildene. :)
 
Liker at det er ny computer, håper på at det er mulig å endre program med den via usb eller annet når ting kan forberedes..
 
The new Braumeister models will feature a memory function for 10 different recipes, a network connection for remote monitoring and a TFT screen which will allow for the user to see the full recipe and easily change it.
 
Er det bare meg eller høres dette dyrt ut? :p Kansje man budre kjøpe en "gammel" en mens den fortsatt er på markede? eller hva tror folk om dette? :p
 
Eg såg alle dei 3 nye modellane på ei gigamesse - BrauBeviale i Nuremberg - i forrige veka. Reint visuelt var iallefall dette nye styringspanelet flott - så Speidel har oppdaga at det også går an å designa noko og ikkje overlata det berre til ingeniørar. Men Speidel brukte meir plass på messa til dei store anlegga og så var dei små Braumeisterane plassert i eit hjørna. Kva dei tenkjer med 10 liters modellen er eg usikker på - dei sa at det var 50L som var volummodellen.
 
Virker som om man blir ganske låst fast med den tiliteren, med mindre veldig små batcher er greia.
 
Men tenk hvor enkelt og raskt det er å brygg med den. Du kan praktisk talt brygge mens du spiser middag og ta den under vasken etterpå :) Og så går ølet i et 9L-fat.

Ja enig i det. Virker som en kjekk liten sak hvis man er med på det som er tanken bak den. Innimellom å lefler jeg med tanken på masse små fat og et lite oppsett. Men så konkluderer jeg hver gang med at jeg vil ikke være låst fast til tankegangen til de som har designet maskinen. Eier ikke et eneste apple-produkt heller :D
 
"We don't want that there are hundreds of old controls on the second hand market and everyone can buy it and built his own brewery. We are interested to sell new units to those."

!
 
Ser flere skriver om dårlig krane på speidelen, har ikke hatt noe problem på min. Men er det problemer som kommer eller det noe som var på tidligere versjoner ?

Blir spennende å se hva innbytte prisene blir på panelene. Og endelig er det mulighet å oppgradere ny panelene etterhvert som nye versjoner av programmene kommer ut.

Easybrew
 
Tilbake
Topp