Nybrygger i Salten

Hei

Har forsåvidt presentert meg i forumet men ikke her. Jeg bor i Bodø og jobber for tiden på Fauske. Er helt fersk i bransjen og handler inn for å bygge mitt første bryggeri. Min største utfordring er at jeg aldri har brygget før og ser for meg det er en del erfaringer man ikke får lest seg til. Hvis det er noen i Salten som vil vise frem bryggeriet sitt og kanskje ha med læresvenn på et brygg hadde jeg satt enormt stor pris på det.

Ivar
 
Hei,

Jeg har heller ikke presentert meg her før...

Jeg er en innflyttet sørlending som bor på Mørkved i Bodø og har vel en 8-10 brygg bak meg. Startet for cirka 2 år siden tenker jeg mens jeg var i pappaperm :)

Holder nå på å rekruttere 3-4 kollegaer på universitetet til å bli med på denne artige hobbyen !

hilsen, tommy
 
Hei til begge to og velkommen til en fantastisk hobby!  :biersmile:

IvarV, ta kontakt med Johanj her på forumet, han bor i Salten og vil nok mer enn gjerne dele noen tips og gullkorn med deg :)
 
Ivar!
Jeg kommer til å brygge ny Brown ale om ikke lenge, muligens denne uka. Du kan få bli med hvis du vil.
Svein Erik  :)
 
Det er et tilbud jeg gjerne benytter meg av Svein Erik!  :skitbra: Telefonnummer kommer på PM.
 
Flott med nye kolleger! Det ser ikke ut som det er noen fare for at det ikke blir brygget øl i Salten fremover  ;D Følg med på forumsidene om aktiviteter i Salten, og hvis dere har anledning skal vi treffes på Inndyr lørdag 27. oktober; se tråden om Smalahovetreff.
 
er også ny her og vil gjerne komme i kontakt med flere sånn at jeg kan lære meg det skikkelig har holdt på i et år og satt netopp santas winter warmer og en lys og en mexicansk lys øl
 
Alle som har tur forbi Saltdal er velkommen til å komme til Myra Bryggelag for omvisning i bryggerhuset samt hyggelig ølprat. :yes:
 
hei jeg har noen øl bak meg som er blitt veldig bra. men jeg har lyst å lage øl fra bunnen av med mesking, kan jeg bruke vanlig kjele på 26 liter å meske litt om gangen elelr kan noen hjelpe meg litt her. går det an å bygge seg et sett sånn at man kan få det til en billig penge
 
svein erik men hvordan går prossesen ut på skal je gvarme opp vannet i kjele først og helle over i kjøleboksså for begynne å meske kunne du ha skrevbet en liten liste på hva jeg skal gjøre. dette har vært kjekt.

Svein Erik skrev:
Thomas!
Hvis du skaffer deg en kjøleboks er det mer hensiktsmessig å meske i for å få stabil temperatur.
 
Jeg anbefaler deg å kjøpe den norske boka om hjemmebrygging. Koster knapt 200 spenn. Det vil du ha stor nytte av!  :)
 
Tilbake
Topp