NYE Speidel Braumeister.

Jeg har vært inne på tanken å investere i en Speidel etterhvert. Siden det har kommet en ny modell nylig så tenkte jeg å sitte litt på gjæret for å se om det kan være lurt å gå for den nye eller den gamle (brukt).
Er det noen som har rukket å prøve en ny modell enda? Ser at 50L er utsolgt men 20L er på lager. Kan det komme av at 50L enda ikke er kommet for salg, eller står det allerede flere av disse og putrer rundt forbi?
Jeg ser for meg at jeg vil gå for en 20L siden jeg har en viss tilgang på å få låne 50L, men den er for stor til mitt bruk. Dessuten hadde det vært mye bedre å ha en liten bryggemaskin som ingen andre tukler med helt for meg selv :)

Jeg har ikke funnet så mye informasjon om forandringene/forbedringene som er gjort på den nye modellen. Mener jeg leste en plass noe om WiFi og programmering via PC, men jeg finner det ikke igjen lenger. Det hadde jo vært litt fint med den muligheten.
 
Der var det litt mer info ja. Ser det kun er kontrollboksen som er endret. Hadde håpet på litt andre spennende endringer også. Men det ser ut til at de vil bytte ut de gamle kontrollboksene mot et tillegg for de som har den gamle og vil ha ny.

Sitat: "Q: If only the control box is different, are owners of the current model able to upgrade their BM by replacing the control box?
A: "It is possible to replace the new control. But it will take a little time. Because at the moment it is our biggest effort to get as much controls as we can to produce the open orders.
Also we are not sure but maybe we will have back the old control and sell the new control for a special price to those old customers. We don't want that there are hundreds of old controls on the second hand market and everyone can buy it and built his own brewery. We are interested to sell new units to those."

De er heller ikke ferdig med å utvikle client software så da går det sikkert en stund før vi kan få noe mer informasjon om det.
 
Tilbake
Topp