Nytt bryggeri innvies.

Kittelsen

Norbrygg-medlem
Da er det nye bryggeriet i drift. Endelig!!! Innvies med en Imperial stout.
54d140a0-d9ff-3d12.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
54d140a0-da3c-c41f.jpg

Litt modifisert lokk så jeg kan lett kontrollere temperatur hvor jeg ønsker.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Jepp det er deilig!!  10,4 Kg malt på innvielsen :) går som det griner!!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
54d140a0-00f2-09a1.jpg

Koke kar med hop stopper. Første gangs test i dag. Skal gi tilbakemelding på resultat.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
He he he sant nok Gahr! :))
Liten smule herming. Man skal jo ta lærdom av de som kan!!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Søker du på hop stopper så finner du det. Het inovations et eller annet. Skal sjekke det opp. Topp service hadde de hvertfall.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Antar det er denne siden:

http://ihomebrewsolutions.com/index.php?option=com_content&view=article&id=54&Itemid=64
 
LIten rapport på Hop stopperen. Fungerte fin fint sel om jeg kun brukte 110gram humle pellets.
Nå skal det nevnes at jeg ikke kjøler vørteren i kjelen, jeg bruker en plate kjøler så jeg får ikke "cold break" materiale i koke kjelen.

Ingen plugging av platekjøler, kun 0,7 liter i kjelen. Så alt i alt svært godt fornøyd med bryggedagen.

Boilermakeren var super. Mesket på det minste blusset på komfyren så det tok litt lang tid fra 55 grader å opp til hoved steget på 67 grader.
Har bestillt oppgradert inpeller til pumpa så da bør det bli bra på større bluss. Fra 67 grader til utmesk gikk det som en drøm, den høye densiteten på vørteren fikk malten til nermest å flyte. Så da var det lett å holde god fart på sirkulasjonen.

Så nå står det 22 liter 1.98sg vørter i kjøleboksen på 19 grader.
 
Solid gravity om den er 1.98 og ikke 1.098 :p

Kjekt å se at Kokelageren leverte. Et solid meskekar, uten tvil.
 
Tilbake
Topp