O`haras Irish Pale Ale.

Uv

Hei godtfolk.

Er på kurs i Trondheim, kom over en god øl ved navn O`haras irish pale ale. Jeg har prøvd og google litt men har ikke funnet noen recipe på denne.
Er det noen som har brygget, eller vet noe om denne ? Hadde vært fantastisk og få brygget denne selv :skitbra:

På forhånd takk.
Magnus

Vet ikke så mye om den, men vil gjerne bifalle at den var god. Vel verdt et besøk på den irske puben i Prinsenkrysset. Stilen "Irish Pale Ale" er jo ikke så veldig vanlig, syns egentlig den lignet på en amerikansk IPA. Kom over en liten artikkel som kanskje kan være interessant:

http://www.beoir.org/index.php?opti...e-a-new-style&catid=33:beoir-meets&Itemid=95
Konklusjonen er kanskje at du kan prøve deg med en clone av Sierra Nevada IPA (som jeg dessverre har tilgode å smake), ettersom vesentlige deler av et formodentlig kompetent panel ikke kjente forskjell på disse to.

-håvard

Rettelse: Det var altså en Sierra Nevada Pale Ale den skulle være så lik på ikke en IPA. Samma det, har ikke smakt den heller  :(

Jeg har brygget en Sierra Nevada Celebration Ale før, den ble meget vellykket. Men akk, ikke det samme :D

Tilbake
Topp