• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Ø.K. Kort maltrør til Speidel 50

KennethSH

Norbrygg-medlem
Er det noen som har et kort maltrør til en Speidel 50 liter som de vil selge til en fornuftig penge?

Vil eksperimentere litt og da kan 50 liters batcher bli litt i største laget.
 
Kort maltrør koster ny kr. 1099 og lønner seg ikke. Leketøy. De fleste Speidel eiere kjøper den og ikke bruker.
 
Jeg kjøpte selv kort maltrør og har brukt det svært mye. Men mest til batcher som jeg tester. Nå skal jeg lage 6 SMASH batcher med forskjellige humler for å bli bedre kjent med humlene. Så for meg var dette et kjempe kjøp og jeg har fått lekt meg med en del små batcher..

Så det er et genialt leketøy for meg .

Easybrew
 
Har brukt mitt korte maltrør flittig også, faktisk flere ganger enn det store tror jeg. Liker fleksibilitet det gir meg.

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk
 
Tenker og bruke det til test batcher og litt sære brygg.

Hvilken malt bruker du til smash?

Brukte pale malt .. Synest at korte maltrøret er genialt til sære brygg. Men også til typer øl jeg utgangs punktet ikke er glad i men kunne tenkt meg å prøve å brygge..

Beklager å ha delvis kuppet tråden din, men synest det er interessant at så mange velger å prøver å påvirke/overbevise folk, at det en ønsker å kjøpe er bortkastet eller unødvendig.. Regner med at folk poster i "ønsket kjøpt" pga at de ønsker å kjøpe det.

Easybrew
 
Funket greit for min del, men nå har jeg montert ekstra kran inn i speidelen (til whirlpool) og jeg tror ikke rørene passer i speidelen lenger...
 
Tilbake
Topp