O-ringer - Pakninger - Kokekar

Jeg har 2 nye elementer som skal stå i et kokekar. Men for å få det tett må jeg har pakningene på innsiden. Klarer det ikke med de på utsiden.

Jeg fikk med en pakninger, men de gikk selvfølgelig i filler når jeg prøvde fra utsiden. Hvordan er det med o-ringer eller annet. Noe jeg kan ha direkte i kokekaret uten problem? Anbefalinger...
 
Har tatt i bruk 3 stk ringnesfat. Vinklingen blir så feil at jeg ikke får nok overflate utenfor uten at de blir skviset fullstendig.

Satt inn o-ringer av nitril. De skal tåle 120 grader, men usikker på om de kan sette smak. hvor får jeg i tilfelle silikon o-ringer?
 
Har brukt tec7 i toår på samme bryggepanne til tetting av 2 stk elementer samt andre gjennomføringer. Koker også i denne. Potte tett og ingen problemer med smak :) (foodgrade eller ikke )
 
Hva med Tess? Har hatt hell med Trelleborg (tror jeg) som kun selger til promarkedet, men som så ofte før: "til øl, sier du? Nehhei! Du skal ikke betale noe som helst du!"
 
Takker for tips. Får se hva jeg finner. Nå bruker jeg et sett fra Biltema. Sitter som et skudd, men noe sier meg at de vil gå i oppløsning.
 
Tilbake
Topp