Odd-Runes bryggeribilder

Her er noen bilder av oppsettet mitt
Trenger en pumpe så jeg slipper å bruke en bøtte for å få varmt vann i meskekaret.



Meskekar er 70qt Coleman extreme

Kjele på 15 gallon, 3kw varmekolbe i kjelen og 2kw kokeplate under kjelen.


Venturi effekten sørger for lufting av vørter.

Brygger som regel 40 liter om gangen, nok til 2 corneliusfat.
 
Ser ut som et førsteklasses hjemmebryggeri, sånn vil jeg også ha! :skitbra:

Kan jeg spørre hvordan du monterer tappekranen på coleman boksen, hvilken type kjele du har kjøpt og hvor jeg kan kjøpe en lignende?
 
flotte saker.
Driver å tenker på å isolere kokeren min, og lurte på hva du har brukt til dette?
jeg har et 50 liters ølfat som kokekjele, og fyrer med gass.
 
Hos Den Gyldne Draabe har vi brukt sånne matter man bruker for å lydisolere panseret på bilen. Den har et limlag på den ene siden. Hvis man så ruller ett lag rundt kjelen med limlaget vendt utover så kan man klistre andre laget rundt med limlaget vendt innover. Dersom man gjør dette mens alt sitter rundt kokekjelen så får du automatisk den runde formen som passer godt. :)
 
magne1972 skrev:
flotte saker.
Driver å tenker på å isolere kokeren min, og lurte på hva du har brukt til dette?
jeg har et 50 liters ølfat som kokekjele, og fyrer med gass.

Vi bruker et liggeunderlag som vi surrer fast med stropper eller liknende.
 
Erikkokken skrev:
Ser ut som et førsteklasses hjemmebryggeri, sånn vil jeg også ha! :skitbra:

Kan jeg spørre hvordan du monterer tappekranen på coleman boksen,

Går det greit om jeg tar opp dette spørsmålet igjen? Jeg har hatt litt problemer med at veggen gir etter dersom jeg bruker o-ring og skiver.
Trodde jeg fant en "high-temperature" silikon som heftet på fete-plasttyper, men det gjorde den altså ikke.
 
Erikkokken skrev:
Ser ut som et førsteklasses hjemmebryggeri, sånn vil jeg også ha! :skitbra:

Kan jeg spørre hvordan du monterer tappekranen på coleman boksen, hvilken type kjele du har kjøpt og hvor jeg kan kjøpe en lignende?

Håpløst seint svar, men men...

Jeg har montert de med Kewler Kitz™ Cooler Conversion Kit, tror det var 2 forskjellige, avhengig av tykkelsen på boksen.
Har ikke benyttet silikon e.l. med det virker som det er tett.
Kjelen bestilte jeg fra morebeer i usa og fikk sendt med båt via jetcarrier.
Den rommer 50-55 liter. Har kjøpte meg pumpe fra morebeer også, de har en egen 220v versjon.
Veldig greit å slippe å øse/løfte 60 liter med varmt vann.
 
Tilbake
Topp