Oksiderer øl lettere enn vin? Har satt vin i mange år og aldri opplevd oksidering. Er faren større på øl??
Sent fra min E5823 via Tapatalk
Stemmer, hva med å tilsette sulfitt i øl?Både Nei & Ja
Kort fortalt så inneholder vin ofte sulfitt, gjør den ikke?
Jeg ombestemmer meg og svarer Ja
Det er ikke lov, Renhetsloven forbyr det. Men det fungererStemmer, hva med å tilsette sulfitt i øl?
Jeg tenker at ingen har noe med hva jeg putter i min egen øl....?? Banner jeg i kirka nå??Hva sier du
Det er ikke lov, Renhetsloven forbyr det. Men det fungerer
Jeg synes du skal gå og legge deg.HELBVETE
Jeg synes du driver og gjentar deg selv ganske mye
Da det er du som har problemer foreslår jeg at du blokkerer meg. Jeg stiller de spørsmålene jeg har behov for å stille og jeg stiller så mange av dem som jeg føler behov for. Møt dagen med et smil, ha en strålende dag.Jeg leser alt du poster, blir slitsomt i lengden skjønner du
Bare slå det av
Er man nybegynner innen øl så vet man ikke hvorfor det ikke er vanlig å tilsette sulfitt i øl. Og det at det ikke er vanlig betyr ikke at det ikke kan gjøres med hell.Forøvrig så bør du stille deg spørsmålet om hvorfor det ikke er vanlig å tilsette sulfitt i øl, ikke bare tro at du bør gjøre alt du har lyst til
I den virkelige verden fungerer det slik at den beste overlever. Sånn var det iallefall før
Kreft f.eks eller allergier er det mange som plages med pga. livsstil
Flott, la oss høre hvordan det går. Kanskje du debunker noen myterEr man nybegynner innen øl så vet man ikke hvorfor det ikke er vanlig å tilsette sulfitt i øl. Og det at det ikke er vanlig betyr ikke at det ikke kan gjøres med hell.
Hvis det var signaturen min du siktet til så skjønte jeg ikke det før nå. Slås herved av og beklager misforståelsen!Nydelig holdning
Ja, du var litt treig derHvis det var signaturen min du siktet til så skjønte jeg ikke det før nå. Slås herved av og beklager misforståelsen!
Oppe klokka 4:30 femte dagen på rad, da blir man litt treig... [emoji26] legger meg paddeflat!Ja, du var litt treig der
IQW
Sulfitt i vin forsterker rødfargen i rødvin samtidig som det hindrer at vinen surner (konserverer). Sulfitt forbedrer også smaken da den fjerner en syre (som jeg ikke husker navnet på) som blir dannet under gjæring.Vi er litt slemme her i den virtuelle verden, slik at du skal slippe unødige problemer utenfor
Hvorfor må en del vin være merket med "inneholder sulfitt" forresten, og har det noe å si for smaken til vinen?