1. Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.
  2. Hei der Gjest, bli medlem ved å gå til medlemsregistreringen
    Fjern notisen

Oksygenregulator med flowmeter

En tråd i 'Utstyr' startet av Marius K., 24 Jan 2017.

1. Marius K.

Marius K.
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Har nettopp fått en oksygenregulator med påmontert flowmeter fra bryggselv. Et helt ferskt produkt og ligger vel ikke ute på nett enda. Regulatoren er av typen oxyturbo minor, men i bruksanvisningen står det at den er til CO2. Da blir jeg litt skeptisk... Esken sier dog Minor O2 nomano+flux. Videre ser jeg det er noe grønn guffe påsmurt på gjengene på begge sidene av mutteren der flowmeteret er skrudd inn i regulatoren. Hva kan det være for noe?

Jeg har respekt for oksygen og har lyst til å være helt trygg på utstyret jeg bruker. Regner med den er trygg da det er bryggselv som har solgt den, men undrer litt da det står CO2 i veiledningen og pga det påsmurte greaset. Noen som har noen formening om denne regulatoren?

Vedlagte filer:

2. Miguel

Miguel
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Står o2 på pakka iallefall så vil nok anta at du har fått riktig.

Grunnen til at det står co2 i blekka du har fått vil jeg tro at den blekka er for "drikkevarer". Hadde du sett i sveiseblekka så ville du nok sette samme regulator der, bare at den passer til oksygen.

Marius K. liker dette.
  3. Marius K.

Marius K.
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Jeg mener jeg har lest at man ikke skal benytte CO2 regulatorer til oksygen, så tok en telefon til bryggselv for å være sikker. Det viser seg at regulatoren med flowmeter er laget spesielt for bryggselv og at det dermed ikke finnes et eget pakningsvedlegg for denne, derav CO2 pakningsvedlegget. Den grønne "guffen" var noe tettningsmiddel for gjenger, så da var det avklart og. Var rimelig sikker på at denne kunne benyttes, men synes det er greit å være 100 % sikker når det kommer til oksygen.

Regulatoren ser forøvrig meget snedig ut og man slipper å håndtere et eksternt flowmeter koblet på via en slange, man bare åpner og lukker flasken via flowmeteret. Gleder meg til å teste den ut!

4. Finfyr

Finfyr
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Har du fått testet noe her?

Er også lei av å styre med slanger og flowmeter som må holdes rett vei osv.

5. Marius K.

Marius K.
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Jepp, har testet denne et par ganger. Fungerer brillefint.

6. Knut A. Ausland

Knut A. Ausland
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Vurderer denne selv, men ser at flow rate går i fra 0-15 LPM....synes du det går greit å stille denne inn til 1 LPM ?
    Synes denne burde hatt flow rate 0-3 LPM

7. Marius K.

Marius K.
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Det går greit å legge den mellom 0 og 2 liter per minutt. Godt fornøyd med denne!

8. Dag

Dag
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Akkuratja, da kjørte jeg 90 sekunder med 10l/min i går, i fire gjæringsbøtter.:oops: Blir vel 60liter oksygen, det. Nyinnkjøpt oksygeneringssett, dårlig bruksanvisning og tåpelig skalering på dingsen. Nok oksygen i vørteren da:rolleyes:

Del denne siden