Øl fra butikk/vinmonopol med feil

msevland

NMKomiteen
Sentralstyre
Håper vi i fellesskap kan bygge en base over ødelagt øl. Oppfordrer alle som får ødelagt øl til å helle det tilbake og re-korke. Skriv en lapp med din vurdering av feil.
Det er viktig å skille mellom øl du ikke liker og øl med usmak / infeksjon. Dette er tråden for det siste.
I tråden her kan det være nyttig med infoen under, men ingen krav. La oss også holde diskusjonene til andre tråder slik at denne blir oversiktlig.
Øl kan vi diskutere i tråden "Hva slags øl har du i hånden nå?"

Navn på ølet:
Produsent:
Batch:
Tappedato:
Best før:
Din feilvurdering:
[Bilde]
 
Sist redigert:
Godt initiativ. Men for en mer beskrivende topic så ville jeg foreslått "øl fra butikk/pol med usmak/infeksjon", eller noe i den duren. Feilmelding på butikk/pol-øl kanskje. Ellers så synes jeg det virker som at du er en av de som ber om tips til et usmakproblem i hjemmebrygget sitt..
 
Godt initiativ. Men for en mer beskrivende topic så ville jeg foreslått "øl fra butikk/pol med usmak/infeksjon", eller noe i den duren. Feilmelding på butikk/pol-øl kanskje. Ellers så synes jeg det virker som at du er en av de som ber om tips til et usmakproblem i hjemmebrygget sitt..
Enig, tittelen kan feiltolkes om man legger vrangvilja til. Kunne hett noe sånt som "Øl fra butikk/vinmonopol med feil". "Feil" fordi det dekker både feil med karbonering og lignende, samt usmaker og infeksjoner.
 
Oslo mikrobryggeri: Hvit-øl (butikk, 4,7%)
Best før 08-08-2018, batch 150034.
Kraftig overkarbonert. Hint av infeksjon.

Som det ville stått på et dommerskjema: "Se på renhold og rutiner."
 
Navn på ølet: Westmalle Trappist Dubbel
Produsent: Westmalle
Batch: 7 001679
Tappedato: ?
Best før: 3/2-2018
Din feilvurdering: Totalt uten kullsyre.

20161216_064321-dubbel-uten-kullsyre.png
 
Sist redigert:
0f76c57790b8ffb7cf758a44b3f4a5b1.jpg
08c82acb999d53e75cb651c5461fdca3.jpg


Dårlig kundebehandling fra bryggeriet også når jeg reklamerte, for jeg fikk beskjed om at det var bare å møte opp der så skulle jeg få ny. Veldig aktuelt med en kjøretur på 6 timer og 4 ferger tur/retur. Nei.

Kjøper eller anbefaler aldri noe fra Grim&Gryt etter dette.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Syns det er et poeng at man prøver å bruke 'skjemaet' i første post, så kan eventuelle bilder komme i tillegg.
 
0f76c57790b8ffb7cf758a44b3f4a5b1.jpg
08c82acb999d53e75cb651c5461fdca3.jpg


Dårlig kundebehandling fra bryggeriet også når jeg reklamerte, for jeg fikk beskjed om at det var bare å møte opp der så skulle jeg få ny. Veldig aktuelt med en kjøretur på 6 timer og 4 ferger tur/retur. Nei.

Kjøper eller anbefaler aldri noe fra Grim&Gryt etter dette.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Det er synd du har fått ein slik opplevelse med G&G. Det er ikkje slik eg kjenner dei.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Helt flat Lutefisk-øl fra Atna Bryggeri. Sendte dem en mail om det og de takket for at jeg sa fra. Må jo innrømme at jeg kanskje hadde håpet å få en flaske eller to i kompensasjon :) , men den gang ei.
 
Helt flat Lutefisk-øl fra Atna Bryggeri. Sendte dem en mail om det og de takket for at jeg sa fra. Må jo innrømme at jeg kanskje hadde håpet å få en flaske eller to i kompensasjon :) , men den gang ei.
Blir helt oppgitt av bryggerier som har så god selvtillit at de kan ta seg råd til å drite i misfornøyde kunder, spesielt når de har så lite å fare med.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Dette vet jeg ingen ting om, men har bryggerier / alkoholprodusenter lov til å sende 'erstatningsøl' ?
 
Dette vet jeg ingen ting om, men har bryggerier / alkoholprodusenter lov til å sende 'erstatningsøl' ?
Så lenge de har betalt avgifter for ølet, burde vel det være greit. Tror ikke det går som markedsføring.
Har selv fått tilbud om nytt øl og glass etter å ha informert et bryggeri om infeksjon.
 
Fikk en gang en av de dyre ølene fra Bøgedal uten kullsyre. Valken-polet slo seg helt vrang når jeg klaga siden jeg ikke kom tilbake med åpen flat flaske. Prøvde å fortelle dem at alle flasker som var hadde vært åpnet i dagesvis var flate og dermed ikke beviste noe. Helt klart at dette er/var "vinregler" og er ikke 100% overførbart til øl.

Tok direkte kontakt med Bøgedal (DK). Fikk svar at det var for dyrt for dem å sende ny flaske til Norge ellers så hadde gjort det, forstår den. Som plan B, tok de direkte kontakt med produktsjefen for vinmonopolet i Norge og da ble det ordning. All ære til Bøgedal.
 
Sist redigert:
Amber Friday
Trondheim mikrobryggeri
Best før 19 07 18
Batch 150033
Kraftig overkarbonert.
 

Vedlegg

  • 20161219_194216.jpg
    20161219_194216.jpg
    68,8 KB · Sett: 195
Tilbake
Topp