Øl-mini-festival for hjemmebryggere i Trondheim

Anders Christensen

Norbrygg-medlem
Et tema som ble tatt opp tidligere i denne tråden var hjemmebryggefestivalen til Det gode øl klubb. Det er kanskje litt flott å kalle det festival, for det er kun én kveld. Vi tenker å organisere det som et møte i klubben med klubbens øl-entusiaster (på forbrukssiden) og hjemmebryggere i og utenfor klubben som tar med seg smaksprøver på sine øl. Det blir et lukket arrangement for de som er medlemmer eller som stiller som hjemmebrygger. Sted blir et lokale i Trondheim sentrum, tid er 21. april kl 18:00.

Vi har pleid å være opp mot 20-30 på medlemsmøtene, og vi satser på at det stilles med 12-15 brygg og opp mot 2 dl samplestørrelse. Det gir ca 4-6 liter av hvert øl, og 2,5-3 liter øl pr deltaker. Arrangementet blir i 'messeformat', der man kan gå fra hjemmebrygger til hjemmebrygger. Ølklubben og dens medlemmene tar alle utgiftene med lokale og slikt, stiller med glass, kjeks osv. Vi hadde tenkt å ha en avstemning for beste øl og kanskje dertil hørende premier i ulike klasser (lys, mørk og spesial) - men generelt blir det et veldig uformelt format på arrangementet.

Vi tar gjerne imot hjemmebryggere som ønsker å stille med ett (eller flere) brygg. Ølklubbens medlemmer er kunnskapsrike på øl, og jeg tror de kan gi gode og nyttige tilbakemeldinger på de bryggene som presenteres. Samtidig er det en mulighet til å treffe andre hjemmebryggere. Dersom du er hjemmebrygger og kunne tenke deg til å stille, så kontakt meg på anders@geekhouse.no eller 91897181. Dersom du ikke er hjemmebrygger med et øl du kan stille med, må du sørge for å være innmeldt i ølklubben i god tid før møtet dersom du har tenkt deg det. Se også www.detgodeøl.no for mer info om klubben. 
 
Flere som har meldt seg på dette? Virker som et bra initiativ fra Det gode øls klubb!

Vi har meldt oss på, og håper å stille opp med et fint lite utvalg brygg. Hyggelig å kunne få tilbakemelding på ølet vårt av kvalifiserte folk.
 
Flott initiativ! Supert at smakere og bryggere kan møtes og diskutere erfaringer, og i tillegg risikerer å ha det trivelig i lag.  ;D

Linken fungerer fint her i Firefox.

Jeg satser hardt på å komme med både meg selv og noe øl, er bare litt usikker på om jeg rekker det til 18.00 pga kveldsjobbing.
Foreslår å vurdere 1dl samplestørrelse istedet for 2, hvis en skal igjennom endel typer.
Da blir det kanskje mindre øl per deltaker også, sikkert mange som brygger 20-50 liters brygg.
 
Dersom linken ikke virker ser det ut til at  man kan bruke www.detgodeol.no (med o istedenfor ø)
 
Klapp klapp til Den gode øls klubb for flott gjennomført mini-festival i går kveld!
Jeg gjetter at det var ca. 20-30 stykker som var tilstede, med 25 forskjellige hjemmebrygg i et stort spekter, med både gode og kreative løsninger.

Håper og tror at det vil bli flere slike arrangement ved senere anledning, og hvis ønskelig, tror jeg ikke det da vil være uaktuelt at det kan komme flere ganger så mye deltakere både av bryggere og smakere, med litt mer promotering. Det var likevel et veldig passende format i går, både med organisering, logistikk og noe å bite i mellom smaking og trivelig prat. :skitbra:

Hvis noen har bilder eller supplering, er det bare å gyve på, jeg var ubevæpnet på kamerafronten.
 
Tilbake
Topp