Ølbryggesett 30 L fra netthandelen

En kollega av meg kjøpte en sånn. Han sier at sammenlignet med BB30 som jeg har, virker alt veldig billig og skranglete. Det sier jo litt...

Når det er sagt, så brygger han jo øl på den. Noe blir godt også :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
En kollega av meg kjøpte en sånn. Han sier at sammenlignet med BB30 som jeg har, virker alt veldig billig og skranglete. Det sier jo litt...

Når det er sagt, så brygger han jo øl på den. Noe blir godt også :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Vet du noe om temperaturkontroll på den? Om den klarer å holde seg forholdsvis stabil?
 
Han har klaget over at varmeelementet ikke er det beste, men tror han klarer å holde tempen under mesking. Dette blir egentlig litt annenhåndssynsing fra meg, bedre hvis noen som faktisk brygger med en slik kommer på banen...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Vet du noe om temperaturkontroll på den? Om den klarer å holde seg forholdsvis stabil?
Hei,
Har laget tre brygg med denne, og den fungerer minst like godt som BB30 om ikke bedre. Jeg for min del har brukt et liggeunderlag som isolasjon og kjøpt en billig sirkulasjonspumpe på eBay. Stabil og fin temperatur, dog med 5 graders intervaller. Men på mine brygg på rundt 65 grader mesketemperatur så har den gjort jobben. Har forøvrig oppgradert denne litt med et BB30 silkar siden denne er noen få cm høyere og dermed enklere å meske med.
 
Hei,
Har laget tre brygg med denne, og den fungerer minst like godt som BB30 om ikke bedre. Jeg for min del har brukt et liggeunderlag som isolasjon og kjøpt en billig sirkulasjonspumpe på eBay. Stabil og fin temperatur, dog med 5 graders intervaller. Men på mine brygg på rundt 65 grader mesketemperatur så har den gjort jobben. Har forøvrig oppgradert denne litt med et BB30 silkar siden denne er noen få cm høyere og dermed enklere å meske med.
høres bra ut! trur faktisk jeg skal gå til innkjøp av denne :D
 
Takk for mange gode svar :) Etter å ha lest litt mer rundt om denne (veldig mye negativt) så trur jeg det ender med handel av en BB30 Eller BB30 Automatic. Automatic modellen er jo noe dyrere. Hvem hadde dere gått for folkens?
 
Vi er to kamerater som skal kjøpe vår første BB30 nå, vi ender nok på den "vanlige" modellen. Sommertilbudet er jo rimelig bra på denne nå og jeg leser en del om at pumpe ikke er livsviktig(ihvertfall de første bryggene man gjør).
Så da syntes vi det er verdt og spare de to lappene og heller få 50L øl på kjøpet!
 
Vi er to kamerater som skal kjøpe vår første BB30 nå, vi ender nok på den "vanlige" modellen. Sommertilbudet er jo rimelig bra på denne nå og jeg leser en del om at pumpe ikke er livsviktig(ihvertfall de første bryggene man gjør).
Så da syntes vi det er verdt og spare de to lappene og heller få 50L øl på kjøpet!
Hvor finner man dette tilbudet?
 
Bare se på eventuelt hjemmesiden til Ølbrygging.no der er det flere pakketilbud.
 
Tenkte bare å legge til en liten kommentar fra en som gjerne skulle hatt BB30 :) Kjøpte for en tid tilbake kjelen fra netthandelen etter å ha lest alle negative og skeptiske tilbakemeldinger på denne, men tenkte å gi den en sjanse likevel. Brygget tidligere litt over 20 brygg i en 40 liters kjel med gassbrenner og var i grunn godt fornøyd med det bortsett fra at jeg ikke var komfortabel med å gå fra gassen i full fyr. Elektrisk varme er noe tryggere å snu ryggen til.

Er ikke 100% fornøyd med netthandelen sin kjel, men bruker den til å varme meskevann/skyllevann, mesker i egenprodusert meskebøtte som alltid fordi innsatsen som følger med er bitteliten og koker til slutt i netthandel-kjelen. Største minuset er selvfølgelig at 30 liter bare egentlig er 27 liter.... som igjen blir til 21 liter i gjæringskaret som igjen blir til 19 liter i corneliusfat (så da er vi i mål likevel)

Så konklusjonen min er at jeg fikk meg en helt suveren vannvarmer for for mesk og skylling for en utrolig billig penge :) Men en BB60 står høyt på ønskelista til bryggenissen
 
En liten oppdatering. Det ble kjøp av BB30. Ble litt skeptisk til netthandelen sin etter masse lesing her på forumet. Så da er det bare å sitte ved postkassa å vente på at hentelappen skal dukke opp :D

Gleder meg som et lite barn på julaften :beercheers:
 
En liten oppdatering. Det ble kjøp av BB30. Ble litt skeptisk til netthandelen sin etter masse lesing her på forumet. Så da er det bare å sitte ved postkassa å vente på at hentelappen skal dukke opp :D

Gleder meg som et lite barn på julaften :beercheers:

Lykke til med BB30'n. Jeg er hvertfall så langt godt fornøyd med min som nå har forsynt meg med 20 brygg så langt.
 
Ooookey nå vet jeg ikke helt hva jeg skal skrive. Brygger mitt første brygg på BB30 nå som jeg kjøpte inn. Meget fornøyd så langt. Kjøpte et pakketilbud hvor det fulgte med bla 2 oppskrifter og råvarer. Den jeg brygger nå er en Apa som skulle havne på OG 1.046. Målte akkurat før kok 1.060..... Dette innlegget er så ferskt at det ikke har begynt å koke enda. synes dette virket veldig rart. Målte med hydrometer på 20 grader. Hvordan går dette tro??
 
Tilbake
Topp