Old Peculier

Har søkt litt rundt på nettet etter oppskrifter. Det finnes en bråte, men de spriker i så forskjellige retninger at jeg tror jeg spør her heller.
Har noen klonet denne med hell, og har stor trang til å dele oppskriften?
 
Håpar du får gode svar på dette, det var det første engelske ølet eg prøvde som gjorde eit varig inntrykk. Har vel ikkje smakt det på tjue år. Lurer på om ølet er det same no.
 
I Graham Wheelers Brew Your Own British Real Ale er den som følger:

23 liter, OG 1058

29 IBU, 95 EBC

Pale Malt: 5460 g
Crystal Malt: 295 g
Chocolate: 215 g

Challenger: 29 g 90 min
Fuggles 14 g 90 min

Goldings 14 g 10 min

Litt Styrian Goldings som tørrhumle

Oppskriftene i denne boken er litt jalla, og ofte forenklede. Artig nok ser det ut til at en tidligere versjon av boken har en annen oppskrift, som bl.a. bruker invertert sukker og black patent, noe en fyr i Jim's Beer Kit-tråden mener må være feil. Han nevner også at Old Peculier er bortimot identisk med Black Sheep Riggwelter, så dere burde absolutt sjekke ut podcasten om den på The Brewing Network,
 
I følge Michael Jackson inneholder Old Peculier to typer sukker også. Jeg ville definitivt brukt litt mørkt sukker om jeg skulle forsøke å kopiere ølet.
 
Har aldri smakt denne, men har likevel sett den som årets juleøl (sidan eg vart for sein til å brygge Andrimne Old ale). Den står til karbonering no. Eg brukte både demererasukker og Billingtons dark muscovado. Oppskrifta fann eg i BYO 250 classic recipes. Den ligg også på beercalc.dk, leit etter Strandabøen mikrobryggeri, Old peculier clone Theakston.
Veit sjølvsagt ikkje korleis ølet blir, men vørteren smakte spennande. Kjente tydeleg det mørke sukkeret.

EDIT: eg tulla med refraktometeret ( bomma på avlesing) trudde eg hadde dårleg utbytte, tilsette dme utan å ta høgde for sukkertilsetting 15 min før kokeslutt, og ender truleg tilslutt opp med ein øl som er ca 2,5 % meir enn oppskrifta tilseier. (Dette innlegget kunne kanskje like greitt ha vore posta under bryggetabber  :jaha:)
 
Har ikkje prøvd dette, men ut frå beskrivinga så vil eg tru at det blir meir enn brukandes.
 
Rolv H skrev:
Frode, hvordan smakte den?

Som nemnt tidlegare i tråden, har eg knapt erfaring frå smaking av old ale. Det er vel faktisk berre Fullers vintage 2008 som eg smakte i april  :roedme: Denne var på 8,5 % og hadde stor fylde og sødme. Eigentleg for sødmefylt for min del, men no skal ein ikkje drikke old ales i pintevis likevel. Ein skal vel også la dei få seg god tid til lagring, gjerne over fleire år, slik at smaken utviklar seg etter kvart. Som dei sei hos Fullers: "this is best after"  ;)

Når det gjeld mitt eige øl, så vart dette flaska 30.07. Eg smakte det førre laurdag (18.08.) og då var det nok veldig veldig ungt. Karboneringa var nesten slik eg vil ha det. Smaken var eigentleg veldig eindimensjonal der det mørke sukkeret aldeles tok overhand. Sukkeret smakte faktisk best før det kom i kokekjelen for då var det heilt nydeleg. Smaksmessig vart det eit tungt preg av rom. Men eg rekner med at smaken "set seg" etter nokre månadars lagring slik at dei andre maltsortane og humla kjem meir fram. I alle fall håper eg det, for dette var ikkje godt. Men lovande, det var det  :)
 
Tilbake
Topp