Øldispenser

Har startet å brygge litt øl hjemme, og vil ha noe annet en flaskene å servere av.

Kom over OBH Nordica Draghut master men forsto det slik at denne bare var til engangsfat man måtte kjøpe med øl i fra før.
Finnes det noen andre lignende alternativ der ute, for hjemmebrygget øl? Tenker å lagre ølet på flasker eller dunker på et par liter, for så å bare helle det over i dispenseren dagen det skal drikkes.

Beertube fra bryggeland har vært perfekt hvis det hadde vært noen annen form for kjøling(har ikke plass i fryseren til å lage isbiter)

Håper dere erfarne bryggere har noen smarte løsninger til meg :)

Partykeg sies å ruste etterhvert og lekker CO2. Partykeg er heller ikke kompatibel med OBH Nordica sin tappemaskin.

Corneliusfat er i en helt annen liga.

Jeg startet med sodastream. Har ikke kit'et fra bryggeland, men fordelen med det er at det er veldig kompakt. Det er en fin ting dersom du ønsker å kunne ta med deg et lite fat på tur.

Jeg handla ombygd brannslukker, regulator for to fat og litt div fra Aliexpress.com. Angrer ikke på det. Litt jobb og lesing for å lære da. Kjøleskap dukket opp gratis. Kraner og slikt fra ebay. Tror kanskje det var thebeertapstore.com.

Har bare to fat. Fler må inn.

Tilbake
Topp