Jeg skaffet meg en kilo akasiestivelse - som selges som ingrediens til sukkertøy, men som egentlig er det samme som tidligere ble brukt på frimerker som 'gummiering'. Det kalles også gummi arabicum. Det fungerer veldig bra, og etikettene ramler av etter 2-3 minutter i vann, samt at gummieringjen er av matvarekvalitet. Den ene kiloen ser ut til å holde frem til jeg pensjonerer meg. Jeg bare pensler det på flaska, dytter på etiketten, justerer posisjonen og tørker av overskytende. Null lukt, tørker raskt og slipper lett i vann.
Når det gjelder papir, så investerte jeg i en kvalitet som var hakket over vanlig kopipapir: 90g for blekk-og laserskrivere, og den løser seg ikke opp i vann selv om den ligger der lenge, så jeg unngår griseriet som noen av de billigste papirtypene kan gi. Dessuten mener jeg det har litt glattere overflate.
Program? Vel, jeg håndkoder i Postscript, eller egentlig lager jeg Perl-kode med «embedded» Postscript-kode som genererer et sett med etiketter. Nei det er ikke brukervennlig, og anbefales ikke med mindre du vet hva du går til

Men Postscript er egentlig gøy å kode, og når man kan kombinere to ulike hobbyer, så hvorfor ikke?