Ølfestivalen 2011 Nærbøhallen

Gahr

Norbrygg-medlem
22 oktober skal Jæren Ølklubb for andre gang arrangere Ølfestival, i dette tilfellet "Ølfestivalen 2011", som består av ølmesse på dagtid og oktoberfest på kvelden. Første gang dette ble arrangert var i 2009, med stort hell. Ca 600 personer var innom messen på dagtid. 25-30 bryggerier er allerede kontaktet. Petter Nome er konferansier på ølmessen.

Info om festivalen på ølklubbens nettsider finner du her.

Adressen til Nærbøhallen: Torlandsvegen 10, 4365 Nærbø (Kart)

Mer info kommer etterhvert.
 
Dette blir bra!  :amen:
Jeg var innom sist og syntes det var et kjempearrangement.

Jeg vil også opplyse om at det er lett å komme til og fra derifra med lokaltoget som går imellom Egersund og Stavanger.
Dette for at folk ikke skal tro at man er avhenging av bil for å komme dit.
 
Hei!

Flere utstillere på plass:
Ringnes
Lervig
Amka AS

Amka har med seg Sierra Nevada, samt Kinn Bryggeri representert ved Espen Lothe, og Midtfyns Bryghus representert ved Eddie Szweda!!

Webmaster er på ferie, så nettsiden oppdateres rett over helgen.

Mvh

Sikkan
 
Styret har også blitt kontaktet av arrangøren til denne Ølfestivalen. Vi ble spurt om også Norbrygg kunne stille på festivalen. Dette synes vi er veldig hyggelig, dog for tiden har vi ingen styremedlem i Stavangerområdet som kunne ta seg av å representere hjemmebryggerne og Norbrygg. Hvis det er noen her eller kanskje en bryggegjeng som gjerne vil 'spre ordet' om hjemmebrygging på denne festivalen, så kan Norbrygg stille med promosjonsmateriale og andre ressurser for å hjelpe til. Ta gjerne kontakt med Riis'en (Andreas Riis Hegermann), arrangementsansvarlig i styret til Norbrygg, for å få vite mer. :)
 
Synes Norbrygg skal ta seg råd til å sende ned Gahr til Rogaland. Så kan jeg plage ham ansikt til ansikt med mine bryggespørsmål.

Kunne gjerne vært med å spre ordet jeg, men er litt for grønn enda til å gi tips til andre.
 
I 2009 var hjemmebryggere godt representert. I et eget telt på utsiden ble det mesket og brygget med 3 forskjellige anlegg, smaksprøver fikk man der også. Populært tiltak, mye folk innom denne stand.

bjorn
 
Her kommer første nyhetstbrev fra Jæren Ølklubb:

Hei folkens.

Langt om lenge kommer endelig det første nyhetsbrevet. Komiteen jobber for fulle mugger med Ølfestivalen´11, og flere ting begynner å falle på plass, selv om mye selvsagt gjenstår.
Følgende utstillere er nå klare for messen:

Ringnes
Lervig
Ægir
Aass
Nøgne Ø
Berentsen
Cardinal
Amka AS
Kinn
Midtfyn

Som i 09 vil også ekte hjemmebryggere være i aksjon. Navn på disse vil være klart innen kort tid. Nytt av året er at vi, om mulig, vil plassere disse også innendørs, slik at de blir mer inkludert.

Vi er i dialog med flere utstillere om å stille på messen, og vi vil gå ut med navnet på disse dersom de faller på plass.

I tillegg har et par nettbutikker som retter seg mot hjemmebrygging ytret ønske om å ha stand på messen. Disse ønsker vi selvsagt velkommen, og vil gå ut med navnet så snart vi er enige.

Det mest spennende dette året er kanskje at vi jobber med et eget festivaløl, som vil "slippes" ca 1 oktober. Dette tror vi vil skape mye god PR og blest rundt Ølfestivalen´11, og således vil bidra til at vi får flere besøkende.
Det jobbes med å lage en offesiell lansering av dette. Hvor og når vil dere være de første til å få vite. Etiketten til ølet designes i disse dager, og vil bli presentert så snart det er klart.

Det var alt i denne omgang. Vi satser på at nyhetsbrevene kommer litt hyppigere fremover mot messen :)

Mvh

Jæren Ølklubb[/i]
 
Gleder meg stort til arrangementet. Skal bli kjekt å ta ett par glass med andre bryggere fra nærområdet, og treffe nye :)

Men hvordan blir det med billetter osv? :)
 
Hei folkens,

Da kan jeg melde at billettsalget er i gang til Ølfestivalen 2011.

Link og info om dette finner man ved å gå inn på www.jølk.no

En oppdatering om status vil også komme i løpet av uken.

Mvh

Sikkan
 
Hei,

Første foredragsholder er på plass, og det blir Petter Nome.

Han vil snakke om øl som en del av norsk (og europeisk) kultur, den nye ølbølgen og utfordringen i forhold til norske myndigheter og konkurransen med vin og sprit.

Tidspunkter for foredrag er ikke klar ennå, men vil offentliggjøres så snart alle foredragsholdere er på plass. Da vil det også åpnes for å melde seg på disse via nettsiden. Foredragene vil ha plass til et begrenset antall deltakere, så det gjelder å være raskt ute.

Mvh

Jæren Ølklubb
www.jølk.no
 
Tilbake
Topp