Ølflasketørkestativ Ver. 2.0

For en tid tilbake la jeg ut bilde av ver. 1.0 av ølflasketørkestativ    http://forum.norbrygg.no/index.php/topic,18720.0.html Det funket forsåvidt greit, men var litt plasskrevende.

Nå har jeg laget ver. 2.0. Størrelsen er 25x60 cm. som egentlig ble bestemt av hva jeg hadde liggende å slenge av materialer. Hadde vært bedre plassutnyttelse å lage de litt bredere så jeg fikk plass til f.ex. 6 rekker med flasker.
Som dere ser så er de stablebare, hadde bare ikke nok materialer til å gjøre den øverste helt ferdig.  :biersmile:
 

Vedlegg

  • Olflasketorkestativ.V2.jpg
    Olflasketorkestativ.V2.jpg
    469,2 KB · Sett: 1.387
Stilig :skitbra: En annen fordel med denne kontra v1.0 er jo også at minimalt med star san henger igjen i halsen. Selv om man skal jo ikke "fear the foam".
 
Ikke dumt. Skal du lakke de så de tåler det som drypper ned på treverket?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
 
Miguel; hadde ikke tenkt å lakke/male de. Hvis jeg setter de samme vei som stativet under, så vil de få dråpene som kommer ut treffe bunnen på flaska under. Har vurdert å gjøre noe med nederste del på beina i tilfelle de står på et rått gulv.  :biersmile:
 
Hvorfor ikke sette flaskene opp ned rett i kassen?

Det gjør jeg og det funker kjempefint.

Jeg lagde et stort flaskestativ av en 4x4 bjelke,,som jeg slo inn 200 spiker i på skrå,,den funker kjempefint den og,,men er ikke nødvendig strengt tatt ;)
 
Buster skrev:
Hvorfor ikke sette flaskene opp ned rett i kassen?

Det gjør jeg og det funker kjempefint.

Jeg lagde et stort flaskestativ av en 4x4 bjelke,,som jeg slo inn 200 spiker i på skrå,,den funker kjempefint den og,,men er ikke nødvendig strengt tatt ;)

Det gjør jeg og. Funker helt fint, gratis og man slipper å lage eller kjøpe noe.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
 
Miguel skrev:
Buster skrev:
Hvorfor ikke sette flaskene opp ned rett i kassen?

Det gjør jeg og det funker kjempefint.

Jeg lagde et stort flaskestativ av en 4x4 bjelke,,som jeg slo inn 200 spiker i på skrå,,den funker kjempefint den og,,men er ikke nødvendig strengt tatt ;)

Det gjør jeg og. Funker helt fint, gratis og man slipper å lage eller kjøpe noe.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Etter min erfaring funker det fint å stable brune bjørnunger opp ned, men så fort det er snakk om høye tynne 0,33 (brew dog e.l.) er det knotete å få dem til å stå. I tillegg er det vel da nødvendig å vaske og desinfisere bunnen av ølkassa.

Og ikke minst, hvorfor gjøre det enkelt når det er så gøy å DIY? ;D
 
kortulf skrev:
Miguel skrev:
Buster skrev:
Hvorfor ikke sette flaskene opp ned rett i kassen?

Det gjør jeg og det funker kjempefint.

Jeg lagde et stort flaskestativ av en 4x4 bjelke,,som jeg slo inn 200 spiker i på skrå,,den funker kjempefint den og,,men er ikke nødvendig strengt tatt ;)

Det gjør jeg og. Funker helt fint, gratis og man slipper å lage eller kjøpe noe.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Etter min erfaring funker det fint å stable brune bjørnunger opp ned, men så fort det er snakk om høye tynne 0,33 (brew dog e.l.) er det knotete å få dem til å stå. I tillegg er det vel da nødvendig å vaske og desinfisere bunnen av ølkassa.

Og ikke minst, hvorfor gjøre det enkelt når det er så gøy å DIY? ;D

DIY er i bunn og grunn som regel det morsomste ja :)
 
Da var ver. 2.1 omtrent ferdig, jeg utvidet med 50% så nå er det det plass til 21 flasker. Ver 2.0 kan fortsatt stables oppå.
På ver. 2.0 så limte jeg ei kryssfinerplate på noe hobbyplank for å få tjukkelse mens kryssfineren sto for den horisontale styrken. Hadde jeg brukt bare hobbyplank, evt. sponplate så er jeg redd for at det hadde sprukket. På ver 2.1 så brukte jeg bare 8 mm. kryssfiner og siden jeg bruker luftdrevet spikerpistol så ble det en del bomskudd når beina skulle festes. Men det ble atskillig mindre boring med hullsaga.

Legger også ved et bilde av min gjæringsspanntransportør. Siden jeg brygger på kjøkkenet og gjærer på "kontoret", så ble jeg lei av å bære det tunge spannet fra kjøkkenet til "kontoret". Hjulene var noe som jeg hadde liggende og slenge, og kryssfinerplata hadde bøyd seg sånn at den var ubrukelig til noe annet.
 

Vedlegg

  • Olflasketorkestativ.V2.1.jpg
    Olflasketorkestativ.V2.1.jpg
    469 KB · Sett: 573
  • Gjaeringsspanntransportoer.jpg
    Gjaeringsspanntransportoer.jpg
    496,1 KB · Sett: 541
For de som syntes at dette var en god ide kan jeg nå berette at stativene er kvistet opp og brukes som opptenningsved. Et problem var at de ble for vinglete. Det kunne blitt løst medd mere avstivning. Verre var det at de tok veldig mye plass iforhold til hvor mange flasker jeg fikke plass til. Trappa mi ned i kjelleren er ganske trang, så jeg sleit der. Så jeg har gått over til meierikasser, selv om disse er et prakk å stable flaskene opp/ned i. Jeg tror det kan løses ved å ordne en flat bunn.

Når det gjelder juletreet mitt
http://forum.norbrygg.no/index.php/topic,18720.0.html
så gir jeg det bort til den som vil ha det. Hvis ikke blir vel det ved også.
 
Tilbake
Topp