Ølglass ønskes

J

Jan Morten

Har skummet "nettet" her tilands uten å finne noe serlig utvalg i ølglass  :-[

Har noen tips om spesialforetning i gamlelandet eller over dammen hvor det er godt sortemang ??
:ber:
 
Altså, hvis dette gjelder ølglas med påtrykt bryggerilogo osv så prøv gjerne denne butikken i Brugge. Ellers så har jeg funnet mange slike glass hos bruktbutikker. Mange bryggerier (utenfor Norge) selger glass med logo (prøv f eks www.grolsch.com > shop). Og hvis du leter etter ølglass som du vil trykke logo på, sjekk denne tråden.  :biersmile:
 
Takker for linker Eduard.

Jeg leter vel mer konkret etter sett av flere glass til ulike øltyper om du skjønner ;)
Fant noen over dammen, men dette med frakt etc. . .  spes av glass :-\
 
Er det noen spesiell type glass du er ute etter? Jeg har stående et par hundre ubrukte glass jeg fikk fra en ølimportør, men det er kanskje ikke de mest kurante typene. Send meg en mail på yngvar@yngvar.no for mer info. Jeg skal ikke ha noe for dem, men bor i Kristiansand, så leveringen kan jo bli litt tungvinn, ihvertfall hvis du ikke bor i nærheten...
 
Jeg kontaktet for et par år siden ølimportøren Strag, for å høre om jeg kunne få kjøpt noen Erdinger-glass for hveteøl. Jeg ble invitert ut til kontor og lager på Fornebu, og fikk forsyne meg av mange ulike typer glass, bl.a. Duvel, Orval, Vedett og Erdinger. Og jeg fikk dem gratis! Jeg tipper at andre ølimportører også kan være ganske velvillige, særlig hvis man representerer en ølklubb.
 
Takker for inspill gutter  :biersmile:

Skal nu ta tak i forslag, importører om maile gode ølvenner  :ilike:
 
Jeg prøvde meg med en bestilling på en del glass til totalt 76,77$. Men trakk meg da jeg så shipping på 139,73$. Så jeg skrev en e-post med forslag om billigere frakt.
  :help:
janh
 
man kan stjele dem ute på byen, eller f.eks kjøp dem på ebay. Mye bra der.

Har også vært borti at noen barer er relativt gavmilde og kan gi bort ett par glass=)
 
andysmuck skrev:
man kan stjele dem ute på byen, eller f.eks kjøp dem på ebay. Mye bra der.

Har også vært borti at noen barer er relativt gavmilde og kan gi bort ett par glass=)

Anbefaler ikke å stjele dem, noen utesteder politianmelder konsekvent hvis du blir "fersket". Men hvis du SPØR på utestedet om å få KJØPE et par glass, får du gjerne gjøre det til en rimelig penge, hvis det ikke er glass de i utgangspunktet har for få av eller som det er vanskelig å få inn nye forsyninger av (i så fall må dette respekteres). Men det kan nok også hende at betjeningen blir så rørt over din ærlighet at de GIR deg et glass eller to, ja - særlig hvis du hører til de faste gjestene.
 
Sigmund skrev:
andysmuck skrev:
man kan stjele dem ute på byen, eller f.eks kjøp dem på ebay. Mye bra der.

Har også vært borti at noen barer er relativt gavmilde og kan gi bort ett par glass=)

Anbefaler ikke å stjele dem, noen utesteder politianmelder konsekvent hvis du blir "fersket". Men hvis du SPØR på utestedet om å få KJØPE et par glass, får du gjerne gjøre det til en rimelig penge, hvis det ikke er glass de i utgangspunktet har for få av eller som det er vanskelig å få inn nye forsyninger av (i så fall må dette respekteres). Men det kan nok også hende at betjeningen blir så rørt over din ærlighet at de GIR deg et glass eller to, ja - særlig hvis du hører til de faste gjestene.

Jeg spør alltid, hvis jeg må betale er det som du sier, spesielle glass, eller at ungpiken ikke tør gi bort glass, det hendte sist med noe så vanlig som et Mackglass.
 
Jan Morten skrev:
Takker for linker Eduard.

Jeg leter vel mer konkret etter sett av flere glass til ulike øltyper om du skjønner ;)
Fant noen over dammen, men dette med frakt etc. . .  spes av glass :-\
Beklager veldig seint svar her, men jeg frekventerer egentlig ikke dette forumet. Dog da jeg fant denne tråden i forbindelse med mitt eget søk etter ølglass ble jeg inspirert til å svare!

For variasjon mht. fasong og trykk har jeg ganske god erfaring med jevnlig å frekventere bruktbutikker som Fretex - og jeg vil faktisk tro at enkelte loppemarkeder vil funke også. Her i Trondheim er det en stadig gjennomstrømming av studenter som i fylla stjeler glass og seinere rydder leilighet eller hybel når de flytter fra byen.... Da blir du i allefall ikke tyv sjøl, men gir litt penger til en god sak  :laugh:

I tillegg finnes et begrensa, men variert utvalg på Vinråstoffhuset i Brattørgata 4 (altså bak Olavshallen). Var seinest innom denne uka, de har litt vel mye med Dahls og Carlsbergtrykk, men fasongutvalget er heldigvis noe bedre enn ølmerkeutvalget.

Ellers har også vi god erfaring med å spørre på pubben, men siden de fleste ølturene våre går til England betyr det noe begrensa utvalg mht. fasong  ;)

Og skal du (helst med bil) til Nederland anbefaler jeg på det varmeste denne butikken i Amsterdam, en svært velassortert hylle med hundrevis av forskjellige glass! Det var vondt å være innom der med kun håndkoffert :'(

aj-ml
 
Den der Augustin 58 cl ligner veldig på et Duvel-glass. Regner med at Hadeland lager ordentlige kvalitetsvarer, noe som forøvrig gjenspeiles i prisen. En fordel med disse Hadelandsglass i forhold til originale Duvel-glass er vel også at det er slipt noen uregelmessigheter i bunnen av Duvel-glass, som gjør at det kommer en stadig strøm av kullsyre derfra, noe som kan 'utmatte' ølet (det blir fortere flatt). Dette slipper du med Augustin-glassene :).
 
Tilbake
Topp