Ølglass

Noen andre med erfaringer derfra? Regner med det kommer moms og toll på bestillinger over 200 kr?
Leverer de raskt?
 
Ketil skrev:
Momsen slipper du ikke unna, med mindre du tar en harrytur og handler litt annet samtidig.
Slipper neppe den selv om harrytur.  Du kan få sendt til Poste restante i Strømstad (eller andre steder i Sverige) - eller kjøpe direkte i svensk butikk. I begge tilfelle må  du betale
svensk mva. Du kan få sendt til Norge - da bør du slippe svensk mva - men må da betale den norske. Så nesten samme hva  du gjør så må du betale mva enten her eller der ...
 
Gjenbruker en gammel tråd :) Sysler med tanken på å lage en liten Oktoberfest (som muligens blir novemberfest) i bryggerommet. Trenger selvsagt Maß-glass (1 liters seidelglass, tykk type) for å komplettere stemningen. Har noen fra før, men ikke nok til et helt festlig lag.

Spørsmålet er da om noen vet hvor dette kan kjøpes til en overkommelig mynt? Kan gjerne være selskaper som selger kun til bedrift. Billigste jeg har funnet av norske leverandører er kr 99,- per glass, og det er altfor stivt.
 
Gjenbruker en gammel tråd :) Sysler med tanken på å lage en liten Oktoberfest (som muligens blir novemberfest) i bryggerommet. Trenger selvsagt Maß-glass (1 liters seidelglass, tykk type) for å komplettere stemningen. Har noen fra før, men ikke nok til et helt festlig lag.

Spørsmålet er da om noen vet hvor dette kan kjøpes til en overkommelig mynt? Kan gjerne være selskaper som selger kun til bedrift. Billigste jeg har funnet av norske leverandører er kr 99,- per glass, og det er altfor stivt.
Tar du en handle tur til Flensburg, så kjøpte jeg noen på Scandinavian park til ca 40 kroner stk, da med en liter faxe øl oppi. Sikkert mye annet du kan handle der på vei hjem igjen.
 
Kan jo være det er noe prisendring siden Sevland publiserte den lista, men rundt 60 kroner glasset er i hvert fall mer levelig enn 100 kr.. Samt andre "kjekt-å-ha"-glass til 12-15 kr stk. Blir nok en liten bestilling snart :)
 
Dagens pris
e192bb55a9566211b118b5dc4b748075.jpg
 
Takker! Har fått registrert bruker, men den ble visst ikke aktiv før i morgen..


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ingen planer om å dra til Flensburg med det aller første, dessverre ;) Noen som sitter på Culina sin prisliste? Ser de selger slike glass i 6-pk.

Edit: Husket jeg hadde sett en slik prisliste tidligere, og selvsagt var det @msevland som hadde postet denne: http://sevland.no/Div/Culina-Beerglass.pdf

56,- stk. Da begynner det å ligne noe.
Broren min jobber der så jeg kan høre med han. Tror ikke jeg får noe svar før neste uke.
 
Tilbake
Topp