ølkjøler - erfaringer?

Hei!
Vurderer en sånn ølkjøler, som man har på utesteder, der ølet går i en sløyfe i isvann el. før den går i krana.
Noen som har erfaring med disse? Noen ankepunkter for å ta ibruk en slik?
Hovedgrunnen er for å lage et tappeanlegg som tar minst mulig plass, mest mulig WAF, og mulighet for å flyttes inn/ut av stuen.
Noen som hvet hvor man kan få tak i en slik?
 
Har lurt på det samme. Hva med at fatet står så varmt hele tiden?
For eksempel på hytta om sommeren. Ikke det at vi har vært så bortskjemt med de høye temperaturene de siste årene, men likevel?
Blir jo fort +20 i fatet, for så å kjøle det ned til mer behagelige drikketemperaturer.
Går dette bra? Erfaringer?
 
Tenker ikke på kjølere med kran, som de fra petit,.
De jeg tenker på har kun kjøling, der jeg bruker egen ølkran...
 
Ketil skrev:
Har lurt på det samme. Hva med at fatet står så varmt hele tiden?
For eksempel på hytta om sommeren. Ikke det at vi har vært så bortskjemt med de høye temperaturene de siste årene, men likevel?
Blir jo fort +20 i fatet, for så å kjøle det ned til mer behagelige drikketemperaturer.
Går dette bra? Erfaringer?


I puber står fatene ganske varmt, derfor har de et høyere Co2 trykk, 2,5 bar på de jeg har sett, ellers blir jo ølet litt "flatt". Et påbegymt fat har kort holbarhet, tror det var 3 uker, men det har vel mer med sløkkisene som skifter fat, de kobler jo gjerne bare på ett nytt uten tanke på renslighet, dette gjelder sef. ikke alle men alle jeg har sett.
:)
 
Vet den kjøleren vi hadde i pøbben virket godt den, tønnene sto i mellom 18-20 grader.
Det var mye tull med skum på den, regner med det var for at de ble karbonisert en uke i forveien.
og for at tempen gikk fra 8 grader til 18 etter karbonisering, den øl kjøleren ble brukt på eksternt tappetårn.
Er ikke sikker på holdbarheten siden på begynte fat ble tømt helgen etter på det vanlige tappe anlegget
 
Tilbake
Topp