Ølstue.

Hei, jeg er helt ny her på forumet.
Jeg (56 år) og tre andre (rundt de 40) startet opp for litt over ett år siden. Sålangt har det blitt fire brygg, som kulminerte med en herlig god mørk juleøl.
Blir nok og følge med litt herinne, for og se og lære, og kanskje skrive litt.
Vil bare fortelle litt om Tromsøs kommende ølstue nr. 1.
Ølhallen. Macksjefen sjøl var i fjor på en sonderingsreise i Europa. Her fikk han en del gode ideer, som han nå har bestemt og videreføre til Ølhallen.
Her blir det montert etterhvert 64 stk tappetårn. Du leste riktig. 64. Det vil bli presentert mange typer øl, fra mange forskjellige leverandører.
Selvfølgelig og fra flere microbrygg.
Oppstart har visstnok akkurat startet.
Dette blir virkelig spennende.
Ser for meg en kommende samling av oss micromicrobryggere + +, på Ølhallen.
:skitbra:  :skaal2:  :beersmiley:  :beershove:
Roy
 
Velkommen her på Forumet

Blir en tur og to på ølhallen neste gang vi er i Trømsønår vi besøker familien i nord
Snakk om bra utvalg
 
:eek: Er det sant?

Det blir jo en ølhimmel ala hva man kan finne i USA! Vedlagt bilde fra Bourbon Street i New Orleans (fikk ikke til å sette inn i innlegget)
 

Vedlegg

  • IMAG0047.jpg
    IMAG0047.jpg
    944 KB · Sett: 361
64 er solid og norgesrekord i forskjellige øl (som er det eneste det er verdt å telle), om de kommer så langt. Dette er også grunnen til at jeg er skeptisk til at de klarer dette i løpet av de neste par årene.
Til sammenligning hadde dagens rekordholder Henrik 54 sist jeg talte.



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
StoreMy skrev:
64 er solid og norgesrekord i forskjellige øl (som er det eneste det er verdt å telle), om de kommer så langt. Dette er også grunnen til at jeg er skeptisk til at de klarer dette i løpet av de neste par årene.
Til sammenligning hadde dagens rekordholder Henrik 54 sist jeg talte.



Sent from my iPhone using Tapatalk

Og så må de jo klare å få solgt det unna før det daler i kvaliteten. 64 tappekraner*30L per fat = 1920L --> håper at de investerer i kjølerom :)
 
Bjarte H skrev:
StoreMy skrev:
64 er solid og norgesrekord i forskjellige øl (som er det eneste det er verdt å telle), om de kommer så langt. Dette er også grunnen til at jeg er skeptisk til at de klarer dette i løpet av de neste par årene.
Til sammenligning hadde dagens rekordholder Henrik 54 sist jeg talte.



Sent from my iPhone using Tapatalk

Og så må de jo klare å få solgt det unna før det daler i kvaliteten. 64 tappekraner*30L per fat = 1920L --> håper at de investerer i kjølerom :)

Det er derfor det tar tid å bygge opp noe slikt. Det må tilpasses tempoet ølet går ut og det inbefatter ofte en del "opplæring" av kundegrunnlaget.



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Var innom en tur i dag og smakte på porteren fra microbryggeriet. Bartenderen fortalte om planene om utvidelse med minst 40 tappetårn som jeg ikke har fått med meg.
Men er det en ting som Tromsø mangler etter min mening er det en pub med ølfokus og kompetanse, så det bør bli bra. Hadde håpt at en uavhengig pub hatt tatt den jobben,
men blir spennende og se hvordan mack gjør det.

Mener om å ha lest om planer om utvidede åpningstider til kl 19, noen som har fått med seg det?
 
Tilbake
Topp