Om corneliusfat og CO2-flasker

Nord

 
Ønsker et billig corneliusfat.

1000 kr hos petit er for dyrt for en fattig lærling.
Finnes det et fat der ute som ingen har lyst på, skal jeg gi det et godt hjem.  :skaal:

EDIT: Evt om det finnes neon butikker i Sverige som selger dette...? Da Svinesund / Strömstad.
Kjøper selv maltekstrakten der for 80,- SEK noe jeg synes er ganske billig. Da dette er i matbutikk er det ikke noe utvalg i utstyr.
 
Eg kjøpte nyleg 4 stk 30l rustfrie Hansa-fat for 300kr stk på den lokale puben fordi eg synest det er for dyrt å kjøpe corneliusfat her i Noreg og eg gadd ikkje  styre med å importere frå USA (brewingdiscount.com, var det noko?). Heller 30 l enn 50 l som er for tungt å styre med for heimebruk.
 
Meget godt tips!

Vet du noe om hvordan stand fatene er i? Så at de var brukte og at de ikke var videre pene. De skulle alikevell bestå dems "høye" standard.

Det var i hvertfall meget billig! :)



Petter
 
P1eR skrev:
Meget godt tips!

Vet du noe om hvordan stand fatene er i? Så at de var brukte og at de ikke var videre pene. De skulle alikevell bestå dems "høye" standard.

Det var i hvertfall meget billig! :)



Petter

De forventet ankomst iløpet av uken. Det er nye o-ringer til lokkene og de er trykktestet. For min del betyr det lite at de er brukt. Om jeg skulle ha kjøpt nye fat, ville de jo være brukt så snart jeg tar dem i bruk. Evnt småbulker på utsiden betyr ikke mer enn at jeg potensielt slipper å bli sur på meg sjøl når jeg kommer i skade for å bulke et nytt fat. Har snakket med firma per telefon, og har fått meget god service (selv før jeg bestilte), og har fått epost når varene er sendt.
Om du bare skal ha ett fat, blir beløpet såpass lavt at du unngår MVA.
 
Regner med det er den nederste varen du har bestilt da...


Da blir det nok et sånnt oppsett. :)
Hvordan er det med gassen? Det står de selges med gass, men regner ikke med det skjer i praksis over dammen. Hvor fyller du da CO2?



Mvh
Petter
 
Dere må ikke finne på og kjøpe gassflaske eller regulator i USA, gjengene passer ikke!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Richard skrev:
Obs Obs, når det gjelder Co2-flaske og regulator så må de kjøpes i Norge eller sverige... Gjengene er forskjellig fra land til land, og kjøper dere fra usa får dere ikke brukt de. Men alt til og fra corneliusfatene kan kjøpes fra usa for billig pris.

Jeg kjøpte en CO2-flaske i fra aktivbrannvern, ferdig fyllt og med riktig kobling til 800 kroner. Regulator kan dere få tak i fra Petit eller humle.se.

Så, ja, du må nok kjøpe noe i Norden.

Når det gjelder fylling av gass, les her. :skaal2:
 
Richard skrev:
Dere må ikke finne på og kjøpe gassflaske eller regulator i USA, gjengene passer ikke!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ja, ja, så blir jeg en erfaring rikere; og ikke noe grunn til å gråte over spilt melk - jeg har da Corneliusfat på vei og brygg som står og gjærer.

Flott med en slik påminnelse slik at andre ikke går i fellen. :lessmile:

For min del? Tja, sløyfer en kveld på restaurant og blir økonomisk ajour...  :godtoel:
 
Sånn til info:

Corneliusfatene jeg bestilte fra Alternative Brewing er ankoommet - tok 8 dager med USPS fra de ble sendt  :)
 
Det har da gått temmelig fort! Ble det noe harseleras i tollen eller kom fatene igjennom på et blunk?  ;)
 
Da bestilte jeg også nettop 2 fat derifra..

2 stk reconditioned for 124,98$ inkl frakt.

Frakten kostet 25$ med USPS nternational flat rate. Dette var sikkert en annen fraktmetode enn Patric valgte. Det var 6-7 forskjellige valg. alt fra 25 - 400$.




Så da får vi se... Mangler bare resten av settet.. :p
 
Ehm, hvis du da betaler 125-25 = $100, så er det vel i overkant mye til 2 corneliusfat, vil jeg tro? Er det noe mer innkludert i leveringen? Slik som en gassflaske (som har andre gjenger enn vi har her i Norge, slik Richard påpekte? For da er det synd å bestille noe man ikke får brukt!
 
Er uansett bestilt nå.... Synes ikke det var så mye med 560,- for 2 fat "Som nye".

Kunne kjøpe andre fat der gså or halve prisen, men disse var ikke vasket, polert og som regel med bulker.
Da gir jeg heller litt mer for fine fat. :)
Men det er nå meg.... :)
 
Eduard skrev:
Det har da gått temmelig fort! Ble det noe harseleras i tollen eller kom fatene igjennom på et blunk?  ;)

Hentemelding på postkontoret kom rett i postkassa - ingen tollklareringsgebyr, kun mva.
Åtte dager fra de ble sendt til de stod i stua - og det til og med i grisgrendt strøk i nord-Norge...  :laugh:
 
P1eR skrev:
Da bestilte jeg også nettop 2 fat derifra..

2 stk reconditioned for 124,98$ inkl frakt.

Frakten kostet 25$ med USPS nternational flat rate. Dette var sikkert en annen fraktmetode enn Patric valgte. Det var 6-7 forskjellige valg. alt fra 25 - 400$.

Har du fått fraktprisen bekreftet? $25 er flat rate for konvolutt (envelope)...
 
Ikke annet enn invoice... Som er en bekreftelse...


Valgte det billigste, og regner med de tar kontakt om de skulle ha mer... Regner egentlig med det..




P
 
Tilbake
Topp