1. Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.
  2. Hei der Gjest, bli medlem ved å gå til medlemsregistreringen
    Fjern notisen

ombygging craftbeerpi BB30, plassering av føler?

En tråd i 'Beer Brew' startet av Johnsson, 19 Sep 2018.

1. Johnsson

Johnsson
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Hvor bør jeg plassere min thermowell når jeg bygger om min bb30 til craftbeerpi?
    Har 2 bb30, en basic og en versjon 2. Ikke bestemt enda hvilken jeg skall bygge om, men lener mot att det blir basic, då denne klarer mer malt.

2. Amarillo

Amarillo
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Hvis du vil bruke en thermowell i et system med meskekar har du to muligheter, i vørteren under meskekaret (da må thermowellen være veldig kort), eller i utløpet til pumpa, som er det som flest bruker og som vil gi mest riktig temperatur.

3. Johnsson

Johnsson
    Expand Collapse
    Registrert bruker

så en thermowell montert fra undersiden av kjelen, eller muligens hvis jeg kan høye opp meskekaret med litt større føtter.
    men hvis jeg setter den i utløpet til pumpa så må jeg bruke pumpa ved kok?

4. msevland

msevland
    Expand Collapse
    Fylkesleder Oslo
    Fylkesstyre

Trenger ikke måle temp ved kok....

5. Johnsson

Johnsson
    Expand Collapse
    Registrert bruker

men craftbeerpi bruker vell temperaturen før att styre varmestavene? ellers så vill den bare kjøre fullt pådrag hele tiden? eller tenker jeg feil?

6. msevland

msevland
    Expand Collapse
    Fylkesleder Oslo
    Fylkesstyre

Jeg har ikke selv brukt craftbeerpi, men den 'burde' ha et %-vis pådrag under kok, og ikke styre på temperatur.

Del denne siden