• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Ønsker å kjøpe BB30

Hei,

Jeg er en rimelig fersk ølbrygger, som etter å ha brygget litt på lånt utstyr ønsker å forsøke litt videre hjemme. Har brukt BB30, og synes den fungerer fint til nybegynnerbrygging (i tillegg til å være hendig nok til at madammen aksepterer den). Ser at det fra tid til annen er noen her som ønsker å selge pent brukte BB30, men har alltid vært for sent ute - prøver meg derfor med en forespørsel om det er noen som har en de ønsker å selge.  :)

Den kan være modifisert/original, bare den er pent brukt, og med alle deler intakte. Pris kan du sette, men jeg håper jo naturlig nok å spare litt på å kjøpe brukt framfor nytt.

Ta kontakt på melding om du har utstyr å selge - jeg holder til i Oslo, og er mobil rundt på Østlandsområdet.
 
Hei,

Jeg har en BB30 som jeg vurderer å selge.
Dette er versjon 2 som har to varmeelemener på 1000w og 1500w som kan benyttes hver for seg eller sammen.
Eneste modifiseringen jeg har gjort er å forlenge bena til maltrøret med rustfrie bolter.
Alt som fulgte med når jeg kjøpte den følger selvfølgelig med.
- Kjele
- Maltrør
- Lokk
- Holder for maltrør ved skylling
- Kjølespiral
- Bruksannvisning

Kjelen er kun brukt til 5 brygg som forøvrig alle sammen ble en suksess:)

Den har aldri blitt vasket hardt eller skrubbet, kun stått med PBW løsning over natten, noe som har virket veldig bra.

Kjelen ble kjøpt i mai 2012 for 3990,-
Kunne tenke meg 3000,- for denne.
Link til BB30

Kan også selge med orginal sirkuleringspumpe for 300,- hvis det skulle være interessant.
Denne ble kjøpt i juni 2012 for 595,-
Link til sirkulasjonspumpe

Alt er i veldig bra stand og fungerer 100% slik det skal.
Holder forøvrig til 5 min utenfor Oslo grensa :biersmile:

Selges for eventuell overgang til Speidel. :eek:

Ta kontakt på PM hvis interessant!
 
marhorn skrev:
Hei,

Jeg har en BB30 som jeg vurderer å selge.
Dette er versjon 2 som har to varmeelemener på 1000w og 1500w som kan benyttes hver for seg eller sammen.
Eneste modifiseringen jeg har gjort er å forlenge bena til maltrøret med rustfrie bolter.
Alt som fulgte med når jeg kjøpte den følger selvfølgelig med.
- Kjele
- Maltrør
- Lokk
- Holder for maltrør ved skylling
- Kjølespiral
- Bruksannvisning

Kjelen er kun brukt til 5 brygg som forøvrig alle sammen ble en suksess:)

Den har aldri blitt vasket hardt eller skrubbet, kun stått med PBW løsning over natten, noe som har virket veldig bra.

Kjelen ble kjøpt i mai 2012 for 3990,-
Kunne tenke meg 3000,- for denne.
Link til BB30

Kan også selge med orginal sirkuleringspumpe for 300,- hvis det skulle være interessant.
Denne ble kjøpt i juni 2012 for 595,-
Link til sirkulasjonspumpe

Alt er i veldig bra stand og fungerer 100% slik det skal.
Holder forøvrig til 5 min utenfor Oslo grensa :biersmile:

Selges for eventuell overgang til Speidel. :eek:

Ta kontakt på PM hvis interessant!

Da har jeg sendt deg PM!  :)
 
Da er denne handelen gjennomført, og trådstarteren er fornøyd med å kunne begynne å brygge ordentlig hjemmefra! :)

Ergo bare å deaktivere/flytte denne tråden for de som gjør slikt (eventuelt kan noen fortelle meg hvordan jeg skal gjøre det!)... :)
 
Tilbake
Topp