Ønsker innspill på første all-grain :)

Da var det på tide å driste seg inn i all-grain bryggingens verden, og jeg tenkte å prøve meg på noe som ikke er alt for avansert.
Jeg har fortsatt ikke større kjele enn 25 liter, så da blir det ett litt mindre brygg. (Kan man evt dele humlen og Irish Mossi lik mengde vørter fordelt på 2 kjeler, eller blir det tull med bitterheten?)
Det jeg egentlig lurer på er om jeg foretar meg noen form for ingrediens-kræsj med kombinasjonen Pale, Munich, Challenger og Saaz?

Har igjen en del Saaz etter forrige ekstrakt ale, og den ble veldig god :)

Mesking foregår i kjøleboks med manifold.

Style: American Pale Ale
TYPE: All Grain
Taste: (30,0)

Recipe Specifications
--------------------------
Batch Size (fermenter): 18,00 l      
Boil Size: 22,23 l
Bottling Volume: 18,00 l
Estimated OG: 1,050 SG
Estimated Color: 12,6 EBC
Estimated IBU: 35,8 IBUs
Brewhouse Efficiency: 72,00 %
Boil Time: 60 Minutes

Ingredients:
------------
Amt                   Name                                     Type          #        %/IBU        
3,00 kg               Pale Malt, Maris Otter (5,9 EBC)         Grain         1        75,0 %    
1,00 kg               Munich Malt (17,7 EBC)                   Grain         2        25,0 %  
25,00 g               Challenger [7,50 %] - Boil 60,0 min      Hop           3        26,7 IBUs    
15,00 g               Challenger [7,50 %] - Boil 15,0 min      Hop           4        7,9 IBUs              
1,00 tsp              Irish Moss (Boil 10,0 mins)              Fining        5        -            
25,00 g               Saaz [4,00 %] - Boil 2,0 min             Hop           6        1,2 IBUs      
1,0 pkg               Safale American  (DCL/Fermentis #US-05)  Yeast         7        -  
     


Mash Schedule: Single Infusion, Light Body, Batch Sparge
Total Grain Weight: 4,00 kg
----------------------------
Name              Description                             Step Temperat Step Time    
Mash In           Add 10,43 l of water at 72,4 C          66,0 C        75 min  
 
Tilbake
Topp