ontroll på mesketemp. bb60. ved stegmesk

E det noen som har noen gode råd vedr. God kontroll på stegmesk på bb60?  DEt digitale termometeret er ikke mye å stole på. Termometeret viser 65 grader, manuelt måling viser 55. Cirkulering??  Gode råd...  any???
 
dagwayne skrev:
E det noen som har noen gode råd vedr. God kontroll på stegmesk på bb60?  DEt digitale termometeret er ikke mye å stole på. Termometeret viser 65 grader, manuelt måling viser 55. Cirkulering??  Gode råd...  any???

Har BB60 selv og 7-8 brygg på samvittigheten....Det første av disse bryggene var med stegmesking...løp som en jojo med varmt/kaldt vann for å regulere temperaturen. Så denne tråden skal jeg følge med på :yes:
 
Eg sirkulerer kontinuerleg under heving av temp. Det har fungert fint. Var ute for at tempsikring rauk ein gong, fekk råd av Per Inge om å berre bruke 1 element.
 
Kåre Teigland skrev:
Eg sirkulerer kontinuerleg under heving av temp. Det har fungert fint. Var ute for at tempsikring rauk ein gong, fekk råd av Per Inge om å berre bruke 1 element.
!
BRuker du pumpe ved sirkulering?

Buker du pumpe ved sirkulerin, og hvilken?
 
Brukar ei maltause, ikkje pumpe. Har kjøpt bb-pumpe, men er ikkje komen så langt at eg har tatt den i bruk ennå...
 
Ein ting til, brukar termometer i mesken under resirkuleringa. Måler litt forskjellige plasser, rører dersom det er store forskjellar.
 
Hei,

Har selv steg mesket (50, 65, 78) med BB60 uten problemer. Starter med litt lite vann og sirkulerer med øse samt tilsetter varmt vann og rører. Med litt trening går det fint, men kommer til å bygge inn pid og pumpe løsning på sikt
 
Tilbake
Topp