ooops i did it again.

I enda et svakt øyeblikk greide jeg å bestille en regulator på nett som seff ikke passet med sodastreamadapteren.

Jeg har en mutter som passer adapteren. Men problemet er at jeg ikke får av røret som sitter fast i regulatoren, der den nåværende mutteren sitter på.

På bildene var det brukt gjengeteip. Samt jeg har fått vite på forumet at dette var en enkel prosedyre å få skiftet.

Men istedenfor gjengeteip er den festet med noe rød/brun "lim". Jeg har prøvd å skru den av med skiftenøkkel, etter å ha varmet opp med gassbrenner, uten hell.

Sikkert festet med tokomponents lim som holder verden sammen.

Noen tips?

Fryse den ned?

Sveise den rett på ei flaske?

Lage syltetøy av den?

All feedback er av interesse!
 
Sist redigert:
Den er sannsynligvis låst med loctite 542 gjengetettning. Varm den opp till ca 150 grader så vil limen bli flytende igjen og løsne.

Sent fra min D5503 via Tapatalk
 
Men den kan stivne igjen viss det kjøler seg ned før du prøver å løsne den. Er det loctite, skal det komme en litt søtlig lukt når du varmer den opp.

Sent fra min D5503 via Tapatalk
 
Så indikasjoen på 150grader er å se at det endrer form, samt en søtlig lukt da?

Brute en gassbrenner(ikke sånn creme bruleemen en industrisak), men jeg burde muligens hatt en spissere flamme?

Får prøve igjen;)
 
Den smelter å renner nedover gjengene. Den søtlige lukta skal komme omtrent umiddelbart når du starter oppvarmingen.

Sent fra min D5503 via Tapatalk
 
Tilbake
Topp