Oppbevaring av øl

Luree på hvor lwnge øl holder seg. Ser det meste er stemplet med best før et år etter produksjon, men hva gjør det med kvaliteten om man har det lengere? Har fått dilla på øl og handler inn alt for mye for tiden...:)

Har sterkøl med 9% som holder i 5 år, men mye egenprodusert og butikkøl som må drikkes.
 
Hei Glenn
Har du noen gode søke tips?
Kunne vært nyttig for flere
Er ikke alltid jeg er så flink selv heller
 
Har hatt en DPA på cirka 4.5% som har stått i snart fem måneder, den er nydelig nå. (Smakte ikke akkurat mye når vi tappet den da...)
 
Hei Glenn
Har du noen gode søke tips?
Kunne vært nyttig for flere
Er ikke alltid jeg er så flink selv heller

Tja... Det handler vel om å finne et godt søkeord først og fremst. I dette tilfellet søkte jeg etter "holdbarhet" og valgte å kun søke i overskrifter. På første resultatside fant jeg de overfornevnte trådene (samt en haug andre tråder som handlet om andre typer holdbarhet).
 
Men, fra spøk til revolver
"No offence" til trådstarter
Hadde kanskje ikke vært så dumt med en; hvordan søke før du spør "sticky tread"
 
Kanskje søke på Google med "site:norbrygg.no" og det du lurer på? får du opp mye irrelevante treff putter du "-" og det du vil ha vekk også inn i søket.. Og slik kan du vel forsette... Uten at jeg har prøvd det her. Men funker jo på alt annet.
 
Dipadapabopadibapaskapparadibradabrapd dabbadabbadeddorodoo(eneste jeg tenker på når jeg hører pale ale-varianter)

Også kalt Dark Pale Ale, noe så motstridende som det. ;)

Ok, så det blir vel kanskje å kalle en Black Pale Ale da, ettersom det heter Black IPA? :)

PS: I'm the Scatman ;)!
 
[QUOTE Også kalt Dark Pale Ale, noe så motstridende som det. ;)[/QUOTE]

Sitat Graham Wheeler: "...Pale is a relative term, and we don't know how pale early pale ales were, certainly not as pale as today". Har vel for egen del lyst til å legge til at f.eks. Aass Pale Ale, som jeg bare blir mer og mer glad i, er rimelig mørk i fargen...
 
Ok, så det blir vel kanskje å kalle en Black Pale Ale da, ettersom det heter Black IPA? :)

PS: I'm the Scatman ;)!
Njaaaa, Svartediket fra 7Fjell er Black og for mitt vedkommende føler jeg den er et godt sammenligningsgrunnlag, den har litt røstet karakter på seg, min er bare litt mørkere. Men nå sporer vi fælt av her! :p
 
Tilbake
Topp