Oppskrift på fosters lager.

Jeg vil oppfordre deg til å legge spørsmålene dine i mer relevante forum, så får du også bedre svar. Siden spørsmålet ditt ikke er avgrenset til Oslo spesifikt, vil du trolig nå ut bedre ved å legge slike innlegg for eksempel i forumdelen om oppskrifter.

Når det kommer til selve spørsmålet, så er vel Fosters temmelig likt enhver annen internasjonal pils der oppskriftene ikke varierer veldig, og der (hjemmebrygger)håndverket er viktigere enn oppskriften. Særlig viktig er det å ha nok gjær og ha kontroll på gjæringstemperaturen.

Du kan for eksempel ta utgangspunkt i oppskriften til Holmens utepils, som vant NM i 2019. Oppskriften er til forveksling lik den jeg vant NM med i 2020. Det er ikke fordi Kurt og jeg har kikket på hverandres oppskrifter, men fordi pilsoppskrifter som nevnt altså stort sett er ganske enkle.
 
Tråden er flytta. Det er blitt en epidemi dette med å poste om temaer som ikke har noe med fylkessaker å gjøre i fylkesforumene. Vi trenger nok å tydeliggjøre bedre hva fylkesforumene er til for.
 
Tilbake
Topp