Oppskrifter "Fra hånd til munn"

Tenkte jeg skulle brygge en Lucky Jack klone fra boka fra hånd til munn, men ser det ligger en oppskrift på forumet her som er som er noe anderledes..?? forskjellige malt typer, humle typer og annen gjær.. Trodde begge skulle være fra Lervig.. Noen som har noen innspill? Har noen brygget den fra boka jeg ref til kontra den som ligger her på forumet?
 
Kort oppsummert:
Fra hånd til munn : pilsmalt,carapils og caragold
Perle,chinook,amarillo og citra.
Wlp 060 american ale

På forumet: pilsmalt,cara pale, cara crystal
Simco,perle,chinook,amarillo og citra.
Wlp 001.
 
Uten at jeg har brygget noen av disse oppskriftene kan det jo nevnes at oppskrifter i bryggeriene er gjenstand for endring basert på bl.a. råvaretilgang. Da gjerne endringer som ikke gjør de store utslagene i smaksopplevelsen.

Forskjellige typer caramalt vil vel ikke utgjøre den største forskjellen, og forskjellen på 001 og 060 er nok ikke enorm.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Uten at jeg har brygget noen av disse oppskriftene kan det jo nevnes at oppskrifter i bryggeriene er gjenstand for endring basert på bl.a. råvaretilgang. Da gjerne endringer som ikke gjør de store utslagene i smaksopplevelsen.

Forskjellige typer caramalt vil vel ikke utgjøre den største forskjellen, og forskjellen på 001 og 060 er nok ikke enorm.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Akkurat.. Prøver en av de da..;-)
Kanon godt detta ølet :) Håper jeg kommer i nærheten.
 
Jeg har prøvd et av settene fra bryggselv .no , det var med 001. Ligger en ganske detaljert oppskrift der. Mulig den oppskriften fra forumet kommer der i fra. Uansett et meget godt øl.
 
Tilbake
Topp